امام‌جمعه قزوین:
امام‌جمعه قزوین گفت: هنوز فتنه‌انگیزان و حامیان پشت صحنه آن‌ها به شعور توبه نرسیده‌اند و هیچ علامتی که نشان دهنده پشیمانی آن‌ها باشد دیده نمی‌شود.
کد خبر: ۳۵۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹ 30 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با اشاره به سالروز حماسه 9 دی اظهار کرد: باید گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی را هر سال به صورت اجتماع بزرگ خیابانی برگزار کنیم.
وی تصریح کرد: برگزاری گرامیداشت حماسه 9 دی به صورت اجتماع خیابانی موجب مأیوس‌تر شدن دشمنان و امیدوار شدن مؤمنین خواهد شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: پدیده شوم فتنه 88 که موجب خلق حماسه 9 دی شد، از سوی دشمنان طراحی شده بود اما درایت رهبری و بصیرت مردم شعله‌های آتش این فتنه را در آغاز شکل‌گیری خاموش کرد.
 امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که فتنه‌انگیزان پشت صحنه پدرخوانده سران فتنه بودند، افزود: از منظر امام علی (ع) سران فتنه و فتنه‌انگیزان پشت صحنه فاقد حیات انسانی و به تبع آن فاقد حیات سیاسی هستند.
وی افزود: امام علی (ع) می‌فرمایند آدم‌های زنده کسانی هستند که از منکر منزجر باشند، فریادشان علیه منکر بلند باشد و در عمل هم با آن مقابله کنند اما کسانی که در مقابل فتنه سکوت اختیار کرده و اقدامی نمی‌کنند، مرده زنده‌نما هستند.
آیت‌الله عابدینی یادآور شد: در فتنه 88 سران فتنه و فتنه‌گران نه تنها در مقابل منکر سکوت نکردند بلکه بر آتش فتنه دمیدند و امر به منکر کردند و کدام منکر بالاتر از آن‌که مسلمانان را به جان هم انداخته و امنیت آن‌ها به مخاطره انداخته شود.
خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: فتنه‌انگیزان و حامیان پشت صحنه آن‌ها هر روز با رنگ و لعابِ ننگینِ جدیدی خودشان را نشان می‌دهند. آن‌ها هنوز به شعور توبه نرسیده‌اند و هیچ علامتی که نشان دهنده پشیمانی آن‌ها باشد دیده نمی‌شود.
وی تاکید کرد: سیلی محکمی که ملت به صورت سران فتنه و حامیان آن‌ها نواخت، آن‌ها را به کمای طولانی مدت برده است اما باید هوشیار باشیم چرا که آن‌ها آتش زیر خاکستر هستند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع نامه امام خمینی (ره) به گورباچف، رهبر شوروی سابق اشاره و ابراز کرد: امام پیش از آن اعلام کرده بود که ما انقلاب را به همه جای جهان صادر خواهیم کرد و این نامه گام نخست در صدور انقلاب اسلامی بود.
امام‌جمعه قزوین اذعان کرد: امام راحل با این کار می‌خواستند بگویند که جهان آماده پذیرش اسلام و جاذبه‌های آن است و امام رضا (ع) هم فرموده‌اند: «اگر مردم زيبايي‌هاي سخنان ما را مي‌شناختند، بي‌شک از ما پيروي مي‌کردند».
وی عنوان کرد: پیشرفت‌های امروز بشر در حوزه صنعت و تکنولوژی نمی‌تواند خلأ معنویت و نیاز بشر را جبران نماید و نیاز بشر به معنویت در سایه وحی الهی پاسخ داده می‌شود و پاسخ آن در قرآن و متون دینی اسلام است.
آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: همه وظیفه داریم در زندگی فردی و جمعی زیبایی ایمان و عدالت، برادری، وحدت و انسجام را نشان دهیم چرا که این کار همراهی با صدور انقلاب است و اگر این گونه عمل نماییم صدور انقلاب با موفقیت همراه خواهد شد.
خطیب جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: 30 نفر که منافق بودن، جزء مسلّمات آن‌هاست و غالباً فعال در فتنه 88 بودند به رییس‌جمهور جدید امریکا نامه نوشته و درخواست فشار بیشتر به ملت ایران را داشتند.
وی با تأکید بر این‌که آن‌ها خائن به دین و ملت هستند، گفت: مگر امریکا تاکنون به ما رحم کرده است که آن‌ها چنین درخواستی داشته‌اند؟ امریکایی‌ها و متحدانش تاکنون از هیچ تلاشی برای افزایش تحریم‌ها و فشار بیشتر به ملت ایران مضایقه نکرده‌اند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: پیشرفت‌های روزافزون جمهوری اسلامی و مقاومت ملت بیدار و بصیر ایران اسلامی همواره در مقابل زیاده خواهی‌های امریکایی‌ها سد محکمی بوده و آن‌ها هرگز کاری از پیش نخواهند برد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار