معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مسئله سلامت اجتماعی دچار عقب ماندگی 20 ساله هستیم و مساله گورخوابی در اطراف تهران هم ناشی از مسایل اجتماعی است که جامعه دچار آن شده است.
کد خبر: ۳۵۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸ 30 December 2016
ایسنا، سید محمد هادی ایازی در همایش پاسداشت سلامت همزمان با هفتمین سال تاسیس بنیاد نیکوکاری دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: سهم وزارت بهداشت از مبحث سلامت جسمانی 25 درصد است و ۷۵ درصد دیگر آن به عهده دیگر دستگاه‌ها است.
 
وی با اشاره به اینکه سلامت روان این روزها مورد توجه است ولی دستخوش مسائل پیچیده‌ای شده است، تصریح کرد: 23.6 درصد مردم کشور دچار اختلالات روانی هستند که "افسردگی" از عوامل شایع این اختلالات است.
 
ایازی با بیان اینکه مسئله سلامت روان از این منظر مهم است که اگر بتوانیم حال مردم را خوش کنیم، سلامت مردم نیز تحت تاثیر آن قرار خواهد گرفت، بیان کرد: در مسئله سلامت اجتماعی دچار عقب ماندگی هستیم و مساله گورخوابی در اطراف تهران هم ناشی از مسایل اجتماعی است که جامعه دچار آن شده است.
 
معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در حوزه سلامت اجتماعی ۲۰ سال دچار عقب ماندگی هستیم، افزود: در مسئله سلامت معنوی، با توجه به تلاش‌های انجام شده نتوانستیم توفیقات لازم را در جهت سبک زندگی اسلامی داشته باشیم.
 
ایازی گفت: مسائل گفته شده به عنوان یک دغدغه جدی باید مورد پردازش قرار گیرد تا اشکالات موجود رفع شود.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه در تمامی ‌حوزه‌ها شاهد حضور پررنگ مردم هستیم، افزود: در بازدید بنده از شهرستان خمینی شهر اصفهان وقتی مردم دیدند در رابطه با فضای بیمارستانی دچار مشکل هستند، در ایام محرم مقابل بیمارستان به عزاداری می پرداختند که در همین راستا کمک های مالی نیز به ارزش 13میلیارد تومان جمع آوری شد.
 
معاون وزیر بهداشت نقش کمک ها و مشارکتهای مردمی را در حوزه سلامت بسیار موثر دانست و تصریح کرد: در هر نقطه کشور که حضور پیدا می کنیم می بینیم که مردم نقش موثر و ارزشمندی را در حوزه سلامت ایفا می کنند.
 
ایازی خاطرنشان کرد: ۲۷ درصد خون ایران در تهران ‌مصرف می شود و این در حالی است که ۱۷ درصد این خون از طریق تهران و مابقی از شهرستان های دیگر تامین می شود.
 
معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت عنوان کرد: خوشبختانه در استان مازندران و در شهرستان بابل اتفاقات خوبی انجام شده، اما هنوز نتوانستیم ظرفیت های خیرین بابل و مازندران را به فعلیت برسانیم.
 
وی با اشاره به تاکید وزیر بهداشت مبنی به اینکه هر بیمارستان باید دارای یک خیر باشد، بیان کرد: در سال 94، هزار میلیارد تومان در حوزه سلامت کمکهای مردمی جمع‌آوری شد که این میزان در 6ماهه نخست امسال 780میلیارد تومان بوده است.
 
این مسوول افزود: در سال ۹۳ رضایتمندی اهدای پیوند اعضا بعد از مرگ‌مغزی ۵درصد بود اما در سال ۹۴ این میزان به ۷۰ درصد رسیده است که این افزایش همگی از فرهنگ سازی حوزه سلامت نشات می گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار