فرماندار قزوین :
فرماندار شهرستان قزوین در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان از اختصاص 750 واحد مسکن مهر به جوانانی که در شرف ازدواج هستند خبر داد .
کد خبر: ۳۵۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 29 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین، موسوی فرماندار قزوین امر ازدواج را مهم دانست و گفت : دولت تدبیر و امید بر استفاده از تمام ظرفیت های جامعه در جهت تسهیل امر ازدواج تاکید دارد و باید با تشکیل کارگروههای مختلف طوری برنامه ریزی شود که فعالیت‌های این کارگروه‌ها کاربردی و موجب ارتقای کمّی و کیفی ازدواج‌‌های شهرستان شود .
ایشان با اشاره به قانون تسهیل ازدواج جوانان که در دولت یازدهم مراحل تصویب و اجرای آن ابلاغ شده است از مدیران دستگاههای اداری شهرستان خواست تمام ظرفیت های اداری خود را در جهت تسهیل ازدواج جوانان بکار گیرند .
وی پیگیری تشکیل کارگروه‌هایی برای تبادل‌نظر در موضوعات آموزش و مشاوره، خیرین امر ازدواج، هماهنگی تشکل‌های اجتماعی در امر ازدواج و خانواده را تاکید کردند .
موسوی در ادامه با بیان اینکه لازم است برای نهادینه‌کردن ارزش‌های اسلامی و انسانی در جامعه از کودکان آغاز کرد، به نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی خانواده ها اشاره کرد و خواستار آموزش جدی دانش آموزان با مقوله زندگی و نحوه اداره خانواده شد .
فرماندار قزوین راهکارهای پیشگیرانۀ برای ارتقای امور جوانان را آموزش‌هایی از قبیل آموزش قبل ازدواج و همچنین پس از ازدواج همراه با مداخلۀ مشاوره‌ای و نیز آموزش مهارت‌های زندگی و بازتوانی پس از طلاق و آموزش مهارت‌های زندگی و مهارت‌های ارتباطی به دانش‌آموزان، مشاوره ویژه دانش‌آموزان، دانست .
موسوی در خصوص افزایش ساعت مشاوره قبل از ازدواج برای استحکام بیشتر زندگی جوانان و کاهش طلاق گفت : این مشاوره در برخی از استان تا سقف صد ساعت است که تصمیم گرفته شد با بررسی این آموزش ها در استان های دیگر ، کیفیت و ساعات این مشاوره در شهرستان قزوین افزایش یابد.
ایشان مشکلات اقتصادی را از دیگر موانع پیش روی جوانان در امر ازدواج دانست و تصریح کرد: عدم تامین اقتصادی مهمترین دلیل بی رغبتی و بی میلی جوانان به امر ازدواج بوده و بیشتر مردها مایل هستند پس از سر و سامان گرفتن وضعیت اقتصادی شان به تشکیل خانواده مبادرت کنند. فلذا ضرورت پیگیری اشتغال جوانان برای رفع این مانع ضروری و اساسی می باشد .
سید علی موسوی ازدواج جوانان را وظیفه خود آن ها ندانست بلکه در اصل بزرگترها هستند که به موقع برای ازدواج جوانان باید وارد عرصه شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار