استاندار قزوین با اشاره به افزایش 8 درصدی صادرات استان در 8 ماهه سال جاری گفت: 405 میلیون دلار صادرات غیرنفتی از استان انجام گرفته است.
کد خبر: ۳۵۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ 28 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین، استاندار قزوین در ششمین نشست کارگروه صادرات غیر نفتی استان قزوین اظهار کرد: لازمه داشتن صادرات پایدار، کار آمد و پویا افزایش کیفیت در تولید و استفاده از مزیت‌های رقابتی همه بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی است.
همتی تاکید کرد: همه بخش‌ها باید بسیج شوند تا در فرآیند صادرات روان‌سازی شود و به سمت تولیدات کالاهای دانش بنیان گام‌های اساسی برداشته شود.
وی خاطر‌نشان کرد: صادرکنندگان باید به تعهدات خود در بازارهای صادراتی عمل کنند تا در مقابل طرف خارجی بتوانند بازارهای صادراتی خود را حفظ کنند.
عالی ترین مقام اجرایی استان تصریح کرد:همه دستگاه‌های اجرایی باید به صورت آنلاین در اختیار صادرات باشند و ما این موضوع را از همه مدیران انتظار داریم.
وی تاکید کرد: هیچ دستگاهی  بدون هماهنگی با استانداری حق ندارد در فرایند صادرات کالا و خدمات در استان خللی ایجاد کنند و قبل از هر اقدامی باید موضوع را با استانداری در میان بگذارند.
همتی افزایش صادرات استان را تا مرز یک میلیون دلار ممکن دانست و افزود: با تلاش بخش خصوصی و همکاری سایر بخش‌ها  جهش صادراتی در استان ممکن است‌.
وی با اشاره به تاثیر مثبت برجام در توسعه مناسبات تجاری گفت: برای نخستین بار در کشور میزان صادرات از واردات بیشتر شده است و این نشان دهنده تاثیر مستقیم برجام در افزایش صادرات است.
استاندار قزوین با تاکید بر فراهم ساختن زمینه صادرات فرش در استان خاطر نشان کرد: پس از سالها بعد از سال 2010 صادرات فرش دستباف در بازارهای جهانی  رونق گرفته ‌و خوشبختانه صادرکنندگان توانسته‌اند بازارهای قبلی خود را  به دست آورند.
وی گفت:صادرات استان نیازمند حمایت همه بخش‌ها به ویژه بخش خصوصی و تشکل‌های غیر‌دولتی است‌.
استاندار قزوین با اشاره به افزایش 8 درصدی صادرات استان در 8 ماهه سال جاری اظهار داشت: میزان صادرات انجام شده این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چندبرابر شده که نشان‌دهنده جهش صادراتی در استان است.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: تلاش دولت در بخش کلان حمایت و تقویت بخش صادرات کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار