رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : پهنه های بزرگ و طرح تجمیع در اراضی کشاورزی اولویت اجرای سامانه نوین آبیاری است .
کد خبر: ۳۴۸۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 25 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، علی اکبر متقی فرد صبح یکشنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر دولت تدبیر و امید به استان قزوین در بخش کشاورزی با موضوع سامانه های نوین آبیاری که با حضور منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استانداری و معاونین و مدیران سازمان جهادکشاورزی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: با توجه به پرونده های مطالعه شده برای اجرای سیستم های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی  استان، اولویت برای اجرای این طرح در پهنه های بزرگ وتجمیع است و جهاد کشاورزی شهرستانها نیز باید به این سمت و سو حرکت کنند.

وی افزود: با روندی که برای اجرای سیستمهای نوین آبیاری وجود دارد باید یک آیین نامه ویژه برای تعرفه و اجرای این طرح تدوین شود.

متقی فرد تاکید کرد: با توجه به اینکه اجرای طرح سیستم های نوین آبیاری در ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی از مصوبات سفر هیات دولت به استان است باید مسئولین استان با تعامل، هماهنگی و همکاری در اجرای این طرح بزرگ گام بردارند.

وی با بیان اینکه روش کار خود اجرایی نظارت شده است گفت : خرید اقلام و اجناس طرح آبیاری با پیمانکار و سازمان همیاری های شهرداری و هزینه اجرا بر عهده متقاضی است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی ا ستان قزوین هم در این جلسه گفت : از ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان که در سفر هیات دولت به استان مصوب شده تاکنون یک هزار و ۴۸۰ هکتار به پایان رسیده  و تحویل بهره برداران شده است.

محمد حسین عطایی افزود :  همچنین  ۲ هزار و ۹۶۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان در قالب ۱۱۱ طرح در دست اجرا  و ۸ هزار و ۶۲۱ هکتار در قالب ۳۶۷ طرح در حال مطالعه است.

وی اضافه کرد: از مجموع ۲۰ هزار هکتار مصوب،   ۲۱۴ طرح با سطح ۸ هزار و ۲۸۸ هکتار از اراضی کشاورزی نیز در حال مطالعه است.

به گفته ی عطایی همچنین برای  ۱۵ هزار و ۳۰۵ هکتار از اراضی کشاورزی  در قالب ۴۳۷ طرح  توسط متقاضی ارائه  و در حال تکمیل پرونده هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار