معاون امور اقتصادی استانداری قزوین:
معاون امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: اجرای تعهد ۲۰ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری مصوبه هیئت دولت به یک حرکت جهادی نیاز دارد بنابراین باید به این امر اهتمام ویژه ای داشت.
کد خبر: ۳۴۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 25 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، منوچهر حبیبی صبح یکشنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر دولت تدبیر و امید به استان قزوین در بخش کشاورزی با موضوع سامانه های نوین آبیاری اظهار کرد: یکی از مهمترین مصوبات هیات دولت به استان، اجرای سیستم های نوین آبیاری در ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی است که باید بخوبی اجرایی شود.

وی افزود: برای مدیریت مصرف بهینه آب و خاک هیچ راه و چاره ای جز استفاده از سیستم های نوین آبیاری در مزارع و باغات نداریم.

حبیبی اضافه کرد: سیستم های سنتی در آبیاری دیگر جوابگو نیست بنابراین باید از روش های جدید و نوین در آبیاری استفاده کرد.

وی بر لزوم اهمیت اجرایی کردن این طرح با توجه به محدودیت منابع آبی در استان تاکید کرد.

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین گفت : برای اجرای این طرح باید به شیوه های مختلف؛ قدرت انتخاب را به کشاورزان و بهره برداران داد.

حبیبی یاد آور شد: برای اجرایی کردن مصوبات باید شیوه های مختلف را با همفکری و همیاری پیش برد.

وی تاکید کرد: با توجه به محدودیت ها باید با اجرایی کردن طرح نسبت به اتمام و عملیاتی کردن طرح اقدام شود در غیر اینصورت اعتبارات جذب نخواهد شد.
حبیبی تصریح کرد : برای پیشبرد طرح از پیمانکاران جدید که دارای تاییدیه و صلاحیت هستند استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: بزرگترین و اثر گذار ترین مصوبه هیات دولت در استان اجرای طرح ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری است که با اجرای مناسب این طرح طبقه عظیمی از کشاورزان از این مزایا بهره مند خواهند شد و همچنین مصرف منابع آبی در بخش کشاورزی کاهش می یابد.

حبیبی با یاد آور شدن محدودیت فصلی و اجرای طرح؛ بر لزوم اهمیت اتمام  بموقع این طرح با راهکارهای جدید تاکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار