مدیر کل کمیته امداد استان یزد گفت: خیران یزدی امسال افزون بر 108 میلیارد ریال به نیازمندان این استان کمک کردند.
کد خبر: ۳۴۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۶ 13 December 2016

به گزارش تابناک یزد،محسن علیزاده شورکی اظهار داشت: این کمک‌ها در قالب طرح‌های مختلف مشارکت‌ مردمی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سایر نیازمندان کمک شده است.

وی ادامه داد: طرح‌های اکرام ایتام، حمایت از خانواده‌های نیازمند غیر یتیم، صدقات، زکات، اطعام، طرح کوثر، کمک به درمان مددجویان، جشن نیکوکاری و عاطفه‌ها، شوق زیارت و کمک به احداث منزل مددجویان، فطریه و کفاره و نذر قربانی از جمله طرح‌های مشارکتی این نهاد است.

مدیر کل کمیته امداد استان یزد یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد را جذب کمک‌های خیران و نیکوکاران در راستای کمک به اقشار نیازمند و محروم جامعه بر شمرد و افزود: بیش از 14 میلیارد و 629 میلیون ریال از کمکهای مردمی در قالب زکات واجب و مستحب و حدود 35 میلیارد ریال هم به عنوان صدقه بود که از 183 هزار و 510 صندوق کوچک، متوسط و بزرگ جمع آوری شد.

علیزاده با بیان اینکه در دین مبین اسلام سفارش‌های فراوانی در خصوص کمک به هم نوع آمده است افزود: بیش از 17 میلیارد ریال از کمک‌های اهدایی حامیان نیکوکار در طرح اکرام ایتام بوده است که به حساب یکهزار و 584 یتیم تحت تکلف واریز شده است، مابقی کمک‌ها نیز در سایر طرح های مشارکتی به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت استان یزد کمک شد.

وی با بیان اینکه کمک‌های اهدایی خیران طبق نیت آنان هزینه می‌شود، ادامه داد: هم اکنون 27 هزار و 252 خانوار تحت حمایت در قالب 51 هزار و 321 نفر از خدمات تک و چند خدمتی این نهاد استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: بیش از 149 میلیارد و 596 میلیون ریال در 6 ماهه نخست سال جاری بصورت بلاعوض در بخش های حمایت خانواده، کمک معیشت، جهیزیه، امور فرهنگی، بهداشت و درمان، عمران و ساختمان به مددجویان تحت حمایت این استان خدمت رسانی شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار