معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان قزوین از رسیدگی و مختومه شدن بیش از ۹۰ هزار پرونده قضایی طی شش ماه نخست سال جاری خبرداد.
کد خبر: ۳۳۷۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷ 03 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین عبدالله آقاعلیخانی در گفتگو با خبرنگار مهر در تحلیل عملکرد مجموعه دستگاه قضایی استان بیان کرد: افزایش  درصد خروجی و میزان رسیدگی به پرونده ها نسبت به سال قبل در شش ماه اول سال ۹۵ از مسائل جدی در بررسی علمی است.

وی ادامه داد: با توجه به رشد ۱۰ درصدی ورودی پرونده به دادگستری نسبت به سال قبل و مجموعه اقدامات انجام شده جهت تسریع در رسیدگی به پرونده ها؛ شاهد رشد سه درصدی خروجی شعب دادسرا در شش ماهه اول سال ۹۵ نسبت به سال قبل و نیز رشد ۱۰ و ۲۸ درصدی خروجی در شعب دادگاه‌ها و اجرای احکام کیفری هستیم.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری قزوین اضافه کرد: البته میزان رشد ورودی پرونده به دادگستری استان قزوین پایین تر از میزان رشد ورودی پرونده در سطح کشور است.

وی توضیح داد: برهمین اساس مجموع ورودی پرونده به دادگستری استان قزوین در شش ماه اول سال ۹۵  تعداد ۱۰۳ هزار و ۵۸ فقره بوده که از مجموع این پرونده ها ۲۹ هزار و ۲۷ فقره مربوط به شعب دادسرا «دادیاری و بازپرسی» و ۵۰ هزار و ۲۷۱ فقره مربوط به دادگاه ها و مابقی پرونده ها مربوط به شعب اجرای احکام مدنی - کیفری است.

علیخانی عنوان کرد: مجموع شعب دادگستری استان قزوین درشش ماه اول سال ۱۳۹۵ تعداد ۹۹ هزار و ۱۴۹ فقره پرونده را مورد رسیدگی و مختومه قرار داده اند؛ که از این بین، ۲۶ هزار و ۸۴۶ فقره پرونده مربوط به شعب دادسرا و  ۴۹ هزار و ۵۵۲ فقره مربوط به دادگاه ها می باشد و مابقی پرونده ها مربوط به شعب اجرای احکام مدنی – کیفری می باشد، که درنهایت منجر به افزایش ۱۵ درصدی خروجی در شعب دادگستری کل استان قزوین گردیده است.

وی تصریح کرد: با توجه به هدف گذاری چند سال اخیر در برنامه ریزی و اقدام جهت کاهش پرونده های مانده از سال قبل، ۳۶ درصد از پرونده های مانده از ماقبل سال ۹۴ در شعب دادیاری و بازپرسی مختومه شد.

عبدالله آقاعلیخانی یادآورشد: این رقم در محاکم عمومی و انقلاب ۴۴ درصد می باشد و ۲۰ درصد از پرونده های رسوبی محاکم تجدیدنظر و کیفری یک استان منجر به صدور رای و تصمیم گیری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار