مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین:
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: به منظور تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه قرارداد مطالعه عارضه یابی خوشه فرآوری محصولات انگور با دانشگاه آزاد تاکستان منعقد شد.
کد خبر: ۳۳۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶ 29 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به  نقل از خبرنگار مهر، حمیدرضاخانپور روزسه شنبه در جلسه امضای قرارداد که در دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان برگزار شد اظهار داشت: در آستانه هفته پژوهش و فناوری و در راستای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه قرارداد «مطالعه عارضه یابی پروژه بهبود واحدهای صنعتی عضو خوشه فرآوری محصولات انگور در راستای توسعه بازار» با دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان منعقد شد.

وی افزود:تهیه طرح شناسایی عارضه واحدهای صنعتی عضو خوشه، گردآوری اطلاعات مورد نیاز شناسایی عمومی و کلی واحد تولیدی، بررسی بازار محصول تولیدی بازارهای موجود و بالقوه، شناسایی شکاف های وضعیت مطلوب و موجود بنگاه های تولیدی در زمینه فرآوری محصولات انگور و ارائه راهکارهای اجرایی در راستای حل مشکلات شناسایی است.

خانپور با اشاره به فعالیت ۳۰ واحد صنعتی فعال در حوزه تولید محصولات فرآوری انگور و کشمش در استان یادآورشد: انگور یکی از اولویتها و ظرفیت های مهم استان است که نقش بسزایی در افزایش تولید و توسعه اشتغال پایدار در استان ایفامی کند و براساس معیارهای تعیین شده، خوشه صنعتی فرآوری محصولات انگور به عنوان خوشه اولویت دار انتخاب و عملیات توسعه آن نیز از اوایل سال جاری شروع شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین بیان کرد: با توجه به سطح بالای زیرکشت استان در حوزه انگور و رتبه نخست استان در تولید کشمش در کشور و جایگاه صادراتی این محصول، توسعه خوشه و فرآوری انگور می تواند به توسعه بازارهای داخلی و خارجی کمک کند.

تشکیل شورای راهبردی با حضور مسئولان استانی، راه اندازی دفتر فروش محصولات انگور در مسکو، تشکیل کنسرسیوم صادراتی، مشارکت در مرکز فروش محصولات تولیدی ایلام برای توسعه بازارهای داخلی اعضای خوشه، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای اعضاء خوشه از جمله فعالیتهای مهم این شرکت در حوزه خوشه صنعتی فرآوری انگور در استان است.

این قرارداد توسط حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان و عباس جهان بخشی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان امضا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار