سید مهدی مقدسی:
تابناک مرکزی: سید مهدی مقدسی با اشاره به اینکه مجلس جای افرادی است که بدانند به کجا وارد شده اند و نمایندگان باید در رفتار، عمل و کردار درست رفتار کنند رفتار عارف را که چارچوب های نظام را می داند و دلسوز کشور است را زیبنده و منطقی خواند و بیان کرد: حساب بعضی اصلاح طلب تندرویی را که فقط به منافع شخصی توجه می کنند را از این سیستم جدا می دانم و قبول ندارم.
کد خبر: ۳۳۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲ 29 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، سید مهدی مقدسی نماینده مردم شریف اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در همایش مجلس و دانشجو که به مناسبت سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد با اشاره به دیدگاه مدرس نسبت به مجلس اظهار داشت: از نظر مدرس مجلسی ها هم باید حریت داشته باشند و هم منافع مردم را به منافع خود ترجیح دهند و در برابر مسائل خودشان شان مجلس را حفظ کنند.

مقدسی با توجه به این توضیحات افزود: نمایندگان باید در رفتار، عمل و کردار درست رفتار کنند و به دانش و اطلاعات مجهز باشند و وقت مفید در مجلس بگذارند، که البته به گفته مرکز پژوهش برخی نمایندگان وقت مفید در مجلس نمی گذارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: قولی که دادم این بود که شما چگونه می توانید در مجلس تاثیر گذار باشید، برخی نمایندگان تاثیر پذیرند و برخی تاثیر گذار یک نماینده مجلس باید از اتاق فکر و اندیشه دیگران استفاده کند و بر این اساس اتاق فکری متشکل از دانش جویان و اساتید در اراک به بنده کمک فکری می کنند.

مقدسی ادامه داد: در شورای برنامه ریزی استان در خصوص بودجه 96، تالاب میقان مسائلی را مطرح کردم که ما باید هم اندیشی کنیم  و مجلس زمانی میتواند اثر گذار و مفید باشد که نمایندگان مجلس تنها به تجربیات خود اکتفا نکنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب، گفت: مجلس جای افرادی است که بدانند به کجا وارد شده اند من در این 6 ماه 6 بار سخنرانی کردم، 51 امضا برای مخالفت با خرید واگن گرفتم، من از مواضع دولت دفاع میکنم ولی در برابر اشکالات مدافع حقوق مردم هستم و منافع مردم باید به منافع حزب ترجیح داده شود و این موضوعی است که باید تبدیل به فرهنگ بشود.

وی در ارتباط با مسئله اشتغال خاطر نشان کرد: وزیر صنعت معدن، تجارت قول داده اند 16 هزار میلیارد تومان برای صنایع کوچک و متوسط اختصاص یابد که بخش عمده ای از آن از مرداد ماه تا الان محقق شده است.

مقدسی در این خصوص ادامه داد: الان به هر خانه ای که رفته شود دغدغه مسئله اشتغال را دارند، من در این باب یک انتقادی میکنم البته انتقاد سیاسی نیست انتقادی است که از هر اقتصاددان معمولی هم سوال کنید می دانند و آن هم این است که در دولت نهم و دهم زمان آقای احمدی نژاد این پول هایی که از نفت در می آمد اگر در اقتصاد هدایت میشد انصافا وضع تولید ما بهتر بود، 700 الی 800 میلیارد دلار درآمد داشتیم که اگر در بخش تولید میرفت کم ترین بیکاری را داشتیم.

وی افزود: اولین اقدام ما برای ایجاد اشتغال مبارزه با قاچاق بوده است که رقم قاچاق کالا 25 هزار میلیارد دلار بوده که الان به 15 هزار میلیارد رسیده است که البته این رقم هنوز هم زیاد است.

وی ادامه داد: تعرفه های گمرکی و واردات کالاهایی که در کشور می توان ساخت باید افزایش یابد و سومین اقدام کاهش هزینه های تولید بود.

مقدسی به نرخ تسهیلات اشاره کرد و افزود: چرا امکان صادرات کالاهای داخلی کم است؟ چون قیمت تمام شده زیاد است و وقتی قیمت تمام شده زیاد است کالا نمی تواند در بازار های هدف رقابت کند بنابر این باید مشوق هایی را برای تولید کننده داشته باشیم، نرخ بیمه را کاهش دهیم الان سود بانکی 18 شده است ولی باید پایین تر بیاید و الان دولت اقداماتی انجام داده است که کاهش هزینه های تولید را عهده دار شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب صندوق توسعه ملی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: این صندوق را برای چه زمانی میخواهیم؟ برای روز مبادا، مگر الان روز مبادا نیست؟ مگر الان اقتصاد ما دچار مشکل نشده است؟ الان باید از منابع صندوق برای تقویت استفاده کنیم، ما برای اشتغال فشار آورده ایم و یک و نیم میلیارد دلار برای کشاورزی آمده است و برای بخش صنعت هم فشار آورده ایم تا طرح ها تصویب شود.

وی خاطر نشان کرد: 90 درصد مراجعین به بنده بیکاران هستند زمانی که معاون استاندار بودم این طور نبود واحد صنعتی داری مشکل نبود. ما الان برای آذرآب مصوبه گرفتیم، برای واگن پارس 7 بار جلسه داشتیم و قرارداد جدید بسته این شرکت و باز هم باید ببندد.

مقدسی درباره انسجام نمایندگان تصریح کرد: بعضی ها خوششان نمی آید از این موضوع اما این به نفع مردم است، اگر نامه مشترک بنویسیم این بد است؟ تضارب آرا وجود دارد و این اشکالی نیست حتی موجب رشد است اما در کنارش باید وحدت داشته باشیم و با افتخار انسجام را حفظ کنیم و این به نفع مردم است.

وی بیان کرد: اگر دغدغه خدمت به مردم را داریم پیگیری مطالبات را با هم انجام دهیم و دست در دست هم دهیم اثرگذار تر است.

وی افزود: مدیریت شهری باید نیاز خود را به دانشگاه ها معرفی کند، اولویت بخشی در پروژه های اراک نیست ارتباط بین دانشگاه ها و مدیریت شهری ضرورت دارد.

مقدسی گفت: هرکسی باید بتواند حرف خودش را بزند چه بسیجی و چه دیگر تشکل ها و ما باید تحمل داشته باشیم و نباید وقتی کسی عضو بسیج میشود جور دیگری نگاه شود.

وی به هم افزایی اشاره کرد و گفت: اگر این امر تقویت شود دانشجو پول می دهد تا درس بخواند و در آخر هم انگ به دانشجو می بندند که کار بلد نیست مقصر دانشجو نیست مقصر منه مسئولم. ارتباط بین دانشگاه و صنعت نباید شعاری باشد.

وی در آخر خاطر نشان کرد: در رابطه با مسائل سیاسی باید ظرفیت سازی کنیم، در فراکسیون امید عارف را می بینم که معتقد به رهبری هست رفتار عارف که چارچوب های نظام را می داند، دلسوز کشور و همچنین آدم پاک دستی هست زیبنده و منطقی است و حساب بعضی اصلاح طلب های تندرو را  که فقط به منافع شخصی توجه می کنند را از این سیستم جدا می دانم و قبول ندارم برخی ها هم برای رسیدن به منافع خود از احزاب مایه می گذارند و خود احزاب و دانشجو ها باید مانع این سوءاستفاده شوند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسینی ازاراک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
سلام افرین به سیدمهدی افرین اقا مریدتم.عالی فرمودی.خداخیرت بده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
سلام
آقای مقدسی حال شما خوب است .؟؟ میشه بگید هزینه های انتخاباتی شما از کجا و چه جوری تامین شد .؟؟؟؟؟
مدیران ایرالکو چه نقشی در انتخابات داشتن ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار