مدیرعامل سازمان پسماند قزوین:
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین از انتقال ایستگاه میانی زباله در قزوین خبر داد.
کد خبر: ۳۳۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴ 23 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین، مجتبی منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: انتقال ایستگاه میانی زباله به مکان جدید برای شهرداری قزوین بیش از 10 میلیارد تومان هزینه داشته اما با توجه به خواسته شهروندان مجموعه مدیریت شهری این هزینه را تقبل می‌کند.

وی افزود: مهم‌ترین دلیل استفاده از ایستگاه میانی زباله، کاهش تردد وسایل نقلیه کوچک در جاده‌های بین شهری، کاهش حجم تردد و آلاینده‌های محیطی و همچنین صرفه‌جویی در زمان حمل‌ و نقل زباله و سوخت بنابراین احداث این ایستگاه میانی از نظر زیست-محیطی حائز اهمیت است.

منتظری عنوان کرد: ایستگاه میانی زباله کنونی در شهر قزوین در کمربندی جمهوری اسلامی در جوار بهشت صدر واقع شده است و با توجه به توسعه فضای آرامستان‌های شهر قزوین و افزایش تعداد تردد وسایل نقلیه در این مسیر احتمال خطر تصادف وجود دارد و بنابر درخواست شهروندان انتقال این ایستگاه به محل جدید اجتناب ناپذیر است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین گفت: در ایستگاه میانی فعلی به دلیل وسعت کم و با توجه به اینکه این محل برای نیاز دهه قبل طراحی شده است، ماشین آلات حمل و انتقال پسماند به لحاظ تخلیه بار زمان قابل توجه‌ای را صرف می‌کند و این موضوع جمع‌آوری پسماندهای خانگی از درب منزل را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

وی گفت: در حال حاضر جمع‌آوری شیرآبه حاصل از شست و شوی محل و بارش‌های فصلی به شکلی سنتی است و هیچ‌ گونه ضوابط زیست-محیطی مرتبط با مدیریت شیرآبه در آن رعایت نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین بیان کرد: جانمایی محل جدید در نزدیکی باغ‌های سنتی این نگرانی‌ها را دامن زده و این امر حساسیت سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین را نسبت به این موضوع افزایش می‌دهد.

منتظری تصریح کرد: مطالعات نشان داده‌ است در صورتی که فاصله مبادی تولید زباله تا محل دفن نهایی بیش از 10 کیلومتر باشد در صورت عدم به‌کارگیری ایستگاه میانی انتقال زباله، هزینه‌های جمع‌آوری و حمل و نقل 70 درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین گفت: احداث ایستگاه میانی جدید زباله قزوین از جنبه‌های زیست-محیطی، اقتصادی و ترافیکی حائز اهمیت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار