در راستای مبارزه و کنترل سگ های ولگرد و با توجه به غیر انسانی بودن کشتن حیوانات ، دامپزشکی قزوین در پناهگاه ویژه نگهداری از سگ های بلاتکلیف در روستای محمدآباد خره با شهرداری همکاری دارد
کد خبر: ۳۳۳۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 23 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: یکی از خطراتی که بهداشت جامعه انسانی را تهدید می کند، گسترش بیماری های مشترک بین انسان و حیوان در بین افراد می باشد،که در این میان وجود حیواناتی مثل سگ های بدون صاحب در شهرها و روستاها نقش بسزایی در گسترش بیماری های مشترک دارند .
دکتر عیسی غیاث یزدی اظهار داشت: از جمله بیماری های قابل انتقال از سگ به انسان می توان به هاری و کیست هیداتیک اشاره نمود که هاری از طریق گزش حیوان آلوده و کیست هیداتیک از طریق مصرف سبزیجات آلوده به مدفوع سگ به انسان منتقل می شوند .
 دکتر یزدی تصریح کرد: در راستای مبارزه و کنترل سگ های ولگرد و با توجه به غیر انسانی بودن کشتن حیوانات ، شهرداری قزوین اقدام به احداث پناهگاه ویژه نگهداری از سگ های بلاتکلیف در روستای محمدآباد نموده است که سگ های ارجاعی به محل مذکور پس از دریافت واکسن هاری ، با هدف کنترل جمعیت و عدم توانایی تولید مثل ، عقیم سازی می شوند .
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین همچنین از همکاری و نظارت مستمر اداره دامپزشکی بر روند واکسیناسیون و عقیم سازی سگ های موجود در مرکز نگهداری شهرداری قزوین خبر داد.
دکتر عیسی غیاث یزدی در ادامه افزود : در راستای تعامل با مرکز نگهداری سگ های بلاتکلیف به تصدی گری شهرداری قزوین ، اداره دامپزشکی شهرستان قزوین بر روند واکسیناسیون هاری و عقیم سازی حیوانات مذکور نظارت مستمر دارد .
در پایان وی با اشاره به این که اداره دامپزشکی شهرستان قزوین در این طرح همکاری نزدیکی با شهرداری دارد از همشهریان محترم خواست که در صورت دسترسی به سگهای بدون صاحب، آن ها را به مرکز مذکور تحویل نمایند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار