وزیر جهاد کشاورزی گفت: در ارتباط با سامانه نوین آبیاری در سطح کشور اجرای این طرح در ۲۵۰ هزار هکتار از زمینهای کشاورزی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصویب و اعتبارات آن ابلاغ شد.
کد خبر: ۳۳۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 19 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، محمود حجتی در جمع خبرنگاران در سبزوار اظهار داشت: به تمام استان‌های کشور ابلاغ شده آبیاری نوین را در دستور کار خود قرار دهند و بدون محدودیت این امر را با بالاترین توان دنبال کنند.

وی تصریح کرد: کم آبی به یک معضل ملی و جهانی تبدیل شده و این معضل در شهرستان‌هایی مانند سبزوار که در حاشیه کویر قرار دارند بیشتر پدیدار است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید در سبزوار به سامانه‌های نوین آبیاری، آبیاری کم فشار، توسعه فضای گلخانه‌ای و کاشت گیاهان کم‌آب طلب، مقاوم در برابر تنش‌های آبی و دارای ارزش افزوده بالا توجه ویژه‌ای شود.

وی تصریح کرد: در منطقه سبزوار زنجیره تولید و فراوری باید در سطح شهرستان انجام و محصول آماده مصرف به بازار عرضه شود تا علاوه بر اشتغال، ارزش افروده بالا همراه داشته باشد.

حجتی اظهار داشت: با توجه به کاهش بارندگی باید به آبخیزداری منطقه نیز توجه ویژه شود تا با حفاظت از خاک و پوشش گیاهی سفره‌های زیرزمینی از حداقل بارش‌ها استفاده بهینه را ببرند و تغذیه شوند.

منبع: روابط‌عمومی استانداری خراسان‌رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار