فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: 97 هزار و 697 نفر از هفته بسیج سال گذشته تا هفته بسیج امسال در استان جذب بسیج شدند.
کد خبر: ۳۳۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴ 18 November 2016
سردار حسین معروفی درجمع خبرنگاران و مسئولان روابط عمومی ادارات سیستان و بلوچستان با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: 56 هزار و 352 نفر از افراد جذب شده در این مدت مرد و افزون بر 41 هزار نفر زن بودند.
وی آماده سازی افزون بر 96 هزار نفر عضو گردان های مختلف در قالب رزم بسیج، برگزاری 21 کارگاه و نشست علمی برای آمادگی، راه اندازی پنج پایگاه علمی، برپایی هفت جشنواره علمی، حمایت از 20 طرح مبتکران، راه اندازی یک مرکز رشد در دانشگاه پیام نور استان، فعال کردن یک کلینیک صنعت و یک خانه نخبگان در استان از جمله اقدامات این نهاد در مدت یادشده بوده است.
وی تجهیز 397 پایگاه بسیج، 30 حوزه مقاومت، 11 کانون متخصصان و اقشار، ساختن 46 پایگاه بسیج در استان، چهار حوزه مقاومت، بهره برداری از 6 سوله صالحین و 9 دی در استان، کلنگ زنی پنج سوله صالحین و آماده سازی 47 سوله در بخش های مختلف را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد.
وی با اشاره به طرح های محرومیت زدایی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: در این مدت 334 طرح محرومیت زدایی در بخش های مختلف نظیر احداث مسکن محرومین 48 باب، خانه عالم، غسالخانه، مسجد و غیره در سراسر استان به بهره برداری رسیده است.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت بیمارستان های صحرایی گفت: در این مدت سه بیمارستان صحرایی توسط سپاه در استان مستقر شد که 15 هزار و 818 نفر از خدمات رایگان آنها بهره مند شدند.
معروفی همچنین انجام 2 هزار و 217 عمل جراحی و چهار زایمان را از دیگر خدمات ارائه شده در این بیمارستان های صحرایی استان ذکر کرد.
وی با اشاره به طرح های اقتصاد مقاومتی در سیستان و بلوچستان گفت: سپاه استان در این مدت 140 میلیارد ریال تسهیلات با سود چهار درصد به فعالان این حوزه پرداخت کرده است.
وی با بیان اینکه 409 گروه جهادی شناسنامه دار در سیستان و بلوچستان وجود دارد گفت: در این مدت 98 گروه جهادی در استان شامل 84 گروه جهادی داخل استان و 14 گروه جهادی خارج استان فعال بودند.
وی افزود: برگزاری اردوی جهادی با شرکت 2 هزار و 654 نفر با اعتبار 2میلیارد و و 680 میلیون ریال از برنامه های اجرا شده در یک سال گذشته است.
وی تصریح کرد: همچنین در این مدت در قالب طرح هجرت در استان 6 هزار نفر با سه میلیارد ریال اعتبار 213 مدرسه را بهسازی، رنگ آمیزی و بازسازی کردند.
وی تولید کلیپ و نماهنگ برای شهرستان، آموزش و تقویت 192 گروه سرود محلی، چاپ ماهنامه کودک مسلمان بلوچ و توزیع و چاپ روزنامه جوان در 36 نوبت را از جمله اقدامات فرهنگی این نهاد برشمرد و افزود: همچنین با توجه به اهمیت پذیرایی از زوار پاکستانی که قصد تشرف به کربلا را دارند 15 کمیته نظیر کمیته پشتیبانی، فرهنگی، اجتماعی، روابط عمومی، مشارکت های دولتی، بهداشت و درمان و غیره در این استان تشکیل شد.
وی با بیان اینکه همه برنامه ریزی ها در زمینه استقبال و بدرقه از زائران پاکستانی در استان و خارج از استان اندیشیده شده و در حال انجام است گفت: در این زمینه همه نیروهای مردمی اعم از نیروهای بسیجی، مردمی، بسیج عشایر و بزرگان و سران طوایف شیعه و سنی به صورت داوطلبانه در حال خدمات رسانی هستند.
فرمانده سپاه سلمان با اشاره به این که تمام هزینه پذیرایی از زائران پاکستانی از محل کمکهای مردمی تامین شده است گفت: خدمات رسانی به این زائران از زمان ورود به میرجاوه تا خروج از مرز شلمچه و همچنین بازگشت با برنامه های صورت گرفته با قوت در دست انجام است.
وی اعزام 500 نفر از مردم سیستان و بلوچستان به دیدار رهبر معظم انقلاب، اعزام 9 هزار و 500 نفر در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی باقی مانده از هشت سال دفاع مقدس، انهدام باند مدلینگ در زاهدان و همکاری در بسیاری از فعالیت های امنیتی و انتظامی با سایر نهادها را از جمله اقدامات این نهاد در این مدت برشمرد.
وی گفت: این نهاد 300 نفر از افرادی که به خدمت سربازی نرفته اند را در قالب کار تقریب مذاهب بکارگیری کرده است تا خدمت سربازی را در این مسیر بگذرانند.
سردار معروفی از برگزاری کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: این کنگره در فاصله زمانی بین هفته بسیج و هفته وحدت در حوزه تقریب برگزار می شود.
وی گفت: 12 هزار و 138 حلقه خاص مربیان صالحین در سیستان و بلوچستان وجود دارد که 51 درصد شیعه و 49 درصد آنان اهل تسنن هستند.
وی با بیان اینکه همچنین 11 هزار و 594 حلقه عام در استان فعال است که 42 درصد اهل تشیع و 58 درصد اهل تسنن هستند افزود: در مجموع 23 هزار و 732 حلقه عام و خاص شجره طیبه صالحین با جمعیتی حدود 300 هزار نفر در استان وجود دارد.
وی با اشاره به برنامه های هفته بسیج در سیستان و بلوچستان گفت: در این هفته برنامه های مختلفی نظیر برگزاری همایش ها و گردهمایی های مختلف، افتتاح پایگاه بسیج، برپایی رقابت های مختلف ورزشی، فرهنگی، راه اندازی طرح های مختلف اقتصاد مقاومتی، برپایی جشنواره های علمی، اکران فیلم های مستند مدافعان حرم و فیلم مقاومت، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جماعات، غبار روبی مزار شهدا، برپایی نشست های بصیرتی حلقه های صالحین و برگزاری یادواره شهدا در دستور کار قرار دارد.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با تسلیت شهادت خبرنگار شهید مدافع حرم محسن خزائی گفت: پایه و اساس در اطلاع رسانی باید صداقت و اخلاص باشد که این شهید بزرگوار با مد نظر قرار دادن آنها در حوزه رسانه ماندگار شد.
معروفی رمز بقای انقلاب اسلامی را داشتن تفکر بسیجی دانست و افزود: رهبرکبیر انقلاب با پایه گذاری بسیج با گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی سبب شد این تفکر امروز در کشورهای اسلامی منطقه سبب پیروزی های زیادی در جهان اسلام شود.
به گزارش ایرنا، فرمان تاریخی تشکیل بسیج مستضعفان پنجم آذر سال 1358 از سوی امام خمینی(ره) صادر شد که به همین مناسبت سی ام آبان تا ششم آذر هفته بسیج نامگذاری شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار