مدیرکل پدافند غیرعامل از برگزاری دوره آموزش پدافند غیرعامل برای 400 نفر از رابطان پدافند غیر عامل مدارس استان با حضور معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۲۷۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶ 12 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، محمد افشار با اعلام این خبر تهدیدهای مردمی را یکی از حوزه های مهم پدافند غیرعامل اعلام کرد و افزود: در سال های اخیر با هدف فرهنگ سازی عمومی پدافند غیر عامل و عبور از دستگاه های اجرایی برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.
به گفته وی آموزش و پرورش یکی از بهترین و مهمترین مولفه های فرهنگ سازی و آموزش دانش آموزان و خانواده ها در زمینه پدافند غیرعامل است.
مدیرکل پدافند غیر عامل از فرهنگیان به عنوان افسران بزرگ در فرهنگ سازی پدافند غیرعامل یاد کرد و افزود: امیدواریم با برنامه ریزی لازم و همکاری آموزش و پرورش بتوانیم به نتایج مطلوبی دست یافته و در این حوزه گام های اساسی برداریم.
معاون طرح، برنامه و امور مجلس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این جلسه با اشاره به تغییر شیوه و روش تهدیدهای دشمن، گفت: برنامه پدافند غیرعامل باید به تناسب شیوه های جدید، به روزرسانی شده و تغییر یابد.
مسعود داریوندی افزود: همانطور که ده ها سال پیش تهدیدهای سایبری و زیستی هنوز شناسایی نشده بودند هم اکنون نیز شاید دشمن با استفاده از تمام ابزارها و دانشمندان خود به دنبال تهدیدهای دیگری است که ضمن حفظ آمادگی خود در این زمینه باید تمام تهدیدهای احتمالی آنها را نیز شناسایی کنیم.
وی اضافه کرد: بر خلاف دفاع مستقیم که با استفاده از ابزار نظامی صورت می گیرد، دفاع غیرعامل نیز با مصون ساختن زیرساخت ها برای بازدارندگی و حفاظت از کشور تحقق می یابد.
داریوندی، پدافند غیرعامل را مجموعه اقدام هایی عنوان کرد که موجب بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تسهیل مدیریت بحران و اقدام غیر نظامی می شوند.
وی، پدافند عامل و غیرعامل را برگرفته از مبانی اعتقادی ما از جمله آیه های قرآن کریم، سیره اهل بیت (ع) و تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب در جهت مبارزه با ظلم و تجاوز اعلام کرد و افزود: با وجود این که موضوع پدافند غیرعامل تنها چند سال است که به صورت رسمی مطرح شده اما توجه به سخنان امام راحل نشان می دهد که ایشان با دقت نظر خطر تهاجم دشمن در شیوه های مختلف را از همان زمان پیش بینی کرده بودند.
به گفته داریوندی، به لحاظ تاریخی نیز جنگ واقعیت تلخ جامعه بشری به حساب آمده تا جایی که طی دهه های اخیر جامعه بشری هیچ گاه در صلح و آرامش بسر نبرده است.
معاون طرح و برنامه و امور مجلس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه قدرت نظامی تنها مولفه قدرت به حساب نمی آید، افزود: قدرت فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، دیپلماسی قوی و حتی محیط زیست از مولفه های دیگر قدرت به حساب آمده که هرکدام امروز با تهدیدهای مختلفی روبرو هستند.
وی ادامه داد: کشور ما با اقتدار ملی و تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری در اقتدار کامل دفاعی قرار داشته و همین مساله جرات تجاوز را از دشمنان گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار