رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : استان قزوین با دارابودن ظرفیت و بستر مناسب کشاورزی ؛ قابلیت اجرای 185 هزار هکتار سیستم های نوین آبیاری را دارد .
کد خبر: ۳۲۷۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 12 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین علی اکبر متقی فرد در جلسه آبیاری تحت فشار که با حضور معاونین و مدیران برگزار شد با بیان این مطلب افزود : قزوین ظرفیت اجرای 185 هزار هکتار آبیاری نوین در مزارع کشاورزی را دارد به مصوبه سفر هیات دولت به استان قزوین در توسعه سیستم های نوین آبیاری اشاره کرد و افزود:  بر اساس مصوبه هیات دولت تا پایان سالجاری  بیش از 20 هزار هکتارسیستم نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان اجرا خواهد شد .
  وی  در ادامه با اشاره به این نکته  تاکنون 35 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم نوین آبیاری مجهز شده اند یاداور شد با اجرای تعهدات سال جاری اراضی تحت پوشش این استان به سیستم های نوین آبیاری به  55 هزار هکتار خواهد رسید .
وی اظهار داشت : دشت قزوین با توجه به وضعیت موجود آبی که دچار شده چاره جزء  اجرای سیستم های نوین آبیاری و ذخیره سازی منابع آبی در  سفره های زیر زمینی  ندارد .
متقی فرد بر لزوم اهمیت تدوین طرح مطالعات آبیاری نوین در قزوین تاکید کرد و گفت : باید با یک برنامه ریزی مناسب اراضی کشاورزی استان را به زیر کشت سیستم های نوین آبیاری برد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه برنامه مدون سیستم های نوین آبیاری تدوین شود گفت: باید با تدوین برنامه مدون در راستای اجرای سیستم های نوین آبیاری بتوان در یک پروسه زمانی مشخص به اهداف توسعه ای بخش در آبیاری نوین دست یافت .
متقی فرد تصریح کرد : با توجه به پتانسیل موجود بخش کشاورزی و حضور کارشناسان مجرب در بخش کشاورزی می توان به توسعه پایدار کشاورزی استان امیدوار بود .
این مقام مسئول تاکید کرد : این طرح باید به عنوان یک سند بالا دستی تدوین شود تا با یک برنامه ریزی مدون اقدام به اجرای طرح های کشاورزی کرد .
وی یاد آور شد : یکی از برنامه های مهم جهاد کشاورزی اجرایی کردن مصوبات هیات دولت در تخصیص 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری است .
متقی فرداضافه کرد : با توجه به اینکه سازمان متعهد شده امسال 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شود باید با سرعت و تعامل بیشتر بین دستگاههای اجرای این طرح اجرایی شود .
متقی فرد از مسئولین بانک کشاورزی خواست : برای پیشبرد اهداف طرح همکاری نزدیک و همسو با شیوه نامه اجرایی  طرح های نوین آبیاری با جهاد کشاورزی داشته باشند .
مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم گفت : از ابتدای سالجاری تا کنون  یک هزار و 398 هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر پوشش سیستم های نوین آبیاری رفته است .
محمد حسین عطایی افزود : طرح های آماده معرفی برای اجرای سیستم های نوین آبیاری 9 هزار و 554 هکتار برآورد کرد و گفت :  کار مطالعات  این طرح ها  انجام شده و آماده معرفی به بانک و صندوق توسعه برای دریافت اعتبار هستند .
وی بیان داشت : طرح های در حال مطالعه نیز 6 هزار هکتار و طرح های در حال تشکیل پرونده نیز 8 هزار و 50 هکتار می باشد.
عطایی یاد آور شد : در راستای تسریع در اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار تفاهم نامه سه جانبه با سازمان همیاری شهرداری قزوین منعقد شده است .
وی اضافه کرد : این تفاهم نامه قبل از تخصیص اعتبارات دولتی بین جهاد کشاورزی ، متقاضی و سازمان همیاری شهرداری قزوین منعقد شده که طرح های آبیاری نوین اجرا می شود .
رئیس شعب بانک کشاورزی استان قزوین نیز گفت : یکی از اولویت های بانک کشاورزی اجرای سیستم های نوین آبیاری است .
رمرودی افزود : اعتبارات خوب نقش مهمی  در اجرای آبیاری تحت فشار در رضایت متقاضی برای اجرای طرح و توسعه و رشد کشاورزی استان را بدنبال خواهد داشت .
وی تصریح کرد: این بانک آماده همکاری با متقاضیان بخش کشاورزی برای توسعه سیستم های نوین آبیاری را دارد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار