معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: تیم های واکنش سریع این جمعیت از اول آذرماه سال جاری به صورت 24 ساعته فعالیت خواهند کرد.
کد خبر: ۳۲۶۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲ 09 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین حکمت الله هاشمی بعدازظهر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تیم ها با هدف بهره گیری از دانش، مهارت، تخصص و تجهیزات فنی مناسب جهت پاسخگویی بهینه و کنترل حوادث و سوانح در کوتاه ترین زمان و حضور سریع و موثر در منطقه حادثه دیده از سال گذشته در استان تشکیل و همواره نیز در زمان بروز حوادث نقش موثری ایفا کرده اند.
وی اضافه کرد: تیم های واکنش سریع این جمعیت به عنوان نیروهای پیشرو هلال احمر در زمان وقوع سوانح و حوادث بوده که فعالیت آنها موجب افزایش اعتماد مردم و مسئولان و نیز ارتقای سطح امنیت روانی جامعه آسیب دیده می شود.
به گفته وی، در حال حاضر تیم های واکنش سریع استان قزوین دوباره فرآیند آموزشی خود را طی کرده تا در هر زمان مورد نیاز به حالت آماده باش درآیند.
هاشمی در ادامه یادآور شد: علاوه بر آموزش های مجددی که هم اکنون در حال برگزاری است از این پس دوره های توان افزایی به مدت سه روز در هفته برای اعضای این تیم ها تشکیل تا همیشه آماده مواجهه با حوادث باشند.
وی دسترسی آسان، کاهش هزینه ها و افزایش سرعت در امدادرسانی را از دیگر مزیت های تشکیل تیم های واکنش سریع اعلام و افزود: تعداد اعضای این تیم ها در مرکز استان 15 نیرو شامل 5 نفر از کارکنان و 10 نجاتگر است.
وی ادامه داد: در شعب هلال احمر استان قزوین نیز در صورت تشکیل این تیم ها 9 نیرو عضو خواهند داشت.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین در ادامه از اعزام 11 نیروی نجاتگر و اعضای هلال احمر به منظور خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در کربلا خبر داد و گفت: در این راستا یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه پزشک، پرستار، راننده، کمک راننده و 3 نجاتگر حرفه ای از استان در اختیار جمعیت هلال احمر کشور برای خدمت رسانی به زائران اربعین قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار