مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس از سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به‌منظور شرکت در مراسم سالگرد شهید آیت‌الله مدرس به کاشمر خبر داد.
کد خبر: ۳۲۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸ 07 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، حمزه سپهریان امروز در جلسه ستاد بزرگداشت هفتاد و نهمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس در بیت امام‌جمعه کاشمر اظهار داشت: با پیگیری و رایزنی انجام‌ شده و بر اساس قول و نظر مساعد دفتر رئیس مجلس، مردم کاشمر میزبان علی لاریجانی خواهند بود.

وی با بیان این‌که دهم آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس به نام روز مجلس نام‌گذاری شده است، افزود: همه‌ساله با حضور مسؤولان کشوری، استانی و اقشار مختلف مردم کاشمر مراسم بزرگداشت این سید جلیل‌القدر در زیارتگاهش برگزار می‌شود، امسال نیز بر اساس هماهنگی‌های انجام‌ شده، رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس با تقدیر از همراهی و همکاری مسؤولان شهرستان با مجموعه زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس اظهار داشت: امیدواریم با برنامه‌ریزی که انجام خواهد شد در جلسه‌ای با حضور ائمه جمعه، فرمانداران، اعضای شورای شهر و شهرداران منطقه ترشیز درخواست‌های مردمی و مشکلات منطقه به رئیس مجلس منتقل شود و یک کار مفید نیز در حاشیه این سفر و مراسم نیز برای منطقه انجام شود.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام‌ شده در خصوص تبیین و معرفی شخصیت شهید آیت‌الله مدرس یادآور شد: خوشبختانه آستان قدس رضوی به‌عنوان متولی زیارتگاه شهید، تاکنون اقدامات خوبی در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و برگزاری مراسم‌های مختلف انجام داده است، به‌طوری‌که این مجتمع به‌عنوان یک‌قطب بزرگ فرهنگی در منطقه تبدیل‌ شده است.

سپهریان با بیان این‌که به‌زودی فاز دوم کتابخانه مجتمع شهید آیت‌الله مدرس افتتاح خواهد شد ابراز داشت: در حال حاضر کتابخانه این مجتمع با داشتن 45 هزار جلد کتاب و 20 هزار عضو فعال بخش عمده‌ای از نیازهای فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب، دانشجویان و دانش آموزان و همه‌کسانی که به دنبال منابع علمی هستند برطرف کرده است.

وی با اشاره به فعالیت 12 دوره مهدالرضا در زیارتگاه شهید مدرس در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی و قرآنی ویژه نونهالان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 120 نونهال زیر نظر مربیان مجرب آموزش‌های مختلف را در زمینه قرآن، احادیث، شعر و داستان فرامی‌گیرند.

مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس موزه اسناد، سالن اجتماعات، فضای بازی کودکان، زائرسرا، آشپزخانه، پارکینگ و فضای استراحت برای زائران و مجاوران را از مهم‌ترین بخش‌های این مجتمع فرهنگی در جنوب شهر کاشمر عنوان کرد و تصریح کرد: از مسؤولان و رسانه‌ها انتظار داریم با معرفی این مجموعه زیارتی و فرهنگی خدمات بی‌منت آستان قدس رضوی را اطلاع‌رسانی کنند تا کلام گهربار امام راحل که فرمودند «بر ماست که ابعاد روحی و بینش سیاسی و اعتقادی او را هر چه‌بهتر بشناسیم و بشناسیم» را محقق سازیم.

وی برگزاری برنامه‌های دینی و مذهبی نظیر نماز عید سعید فطر، زیارت اربعین و شب‌های قدر را از مهم‌ترین برنامه‌های زیارتگاه با حضور پرشور اقشار مختلف مردم عنوان کرد و تصریح کرد: علیرغم اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی، جای خالی یک فضای آموزشی و یک حوزه علمیه بزرگ  در این مجتمع احساس می‌شود که امیدواریم به‌عنوان یک مطالبه از سوی مسؤولان و مردم این شهرستان بتوانیم شاهد احداث و راه‌اندازی این مجموعه‌های آموزشی نیز باشیم.

سپهریان تأکید کرد: بنا و فضای کنونی زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس به برکت انسان‌های آزاده و افرادی که نسبت به دین، نظام و انقلاب احساس وظیفه می‌کردند و همواره درصحنه حضور جدی داشتند و به همت آستان قدس رضوی احداث‌شده است و امروز همچون نگینی در شهر کاشمر مایه افتخار نظام و مردم مؤمن و انقلابی کاشمر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار