با حضور مسؤولان و مردم شهیدپرور
با حضور مسؤولان و مردم شهیدپرور، یادواره شهدای آبان و آذر ماه قزوین و حومه برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷ 04 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، همزمان با گرامیداشت 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز، یادواره یکصد و 113 شهید آبان و آذر ماه قزوین و حومه با حضور مسؤولان و مردم شهیدپرور به ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر در حسینیه امامزاده حسین(ع) برگزار شد.

در این یادواره یاد و خاطره‌ی شهدای عملیات‌های پیروزمند محرم، والفجر، نصر 9 و شهدای دانش‌آموز، دانشجو و سایر شهدای آبان و آذر ماه قزوین و حومه گرامی داشته شد.

همچنین در یادواره یاد شده، یاد و خاطره 178 نفر از والدین شهدا که طی آبان و آذر ماه سال‌های گذشته دار فانی را وداع گفته و به فرزندان شهیدشان پیوستند، یاد و خاطره آنان همزمان با این یادواره گرامی داشته شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام عباس قدس استاد دانشگاه اظهار داشت: یادواره‌های شهدا برگزار می‌شود تا آحاد جامعه با حضور در این مراسم از سیره شهدا درس بگیرند.

وی با بیان اینکه ایثار، گذشت، فداکاری، از خودگذشتگی از جمله درس‌های شهدا است، عنوان کرد: قشرهای مختلف مردم با آشنایی با سیره شهیدان می‌توانند این درس‌ها را به خوبی فرا گرفته و آن را در زندگی خود جاری سازند.

استاد دانشگاه به ارتباط مدیر و کارمند، مدیر و کارگر و تمام کارکنان اشاره کرد و گفت: آن چیزی که بین همه این افراد ارتباط برقرار می‌کند به نام سود و زیان است.

قدس مطرح کرد: آحاد جامعه برای کسب سود و زیان با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، حال ممکن است این سود انسان را به بهشت و زیانکار را به جهنم هدایت کند.

وی بیان کرد: قشرهای مختلف جامعه باید مواظب باشند فعالیت‌ها و کارهایی که انجام می‌دهند در راه درست باشد تا آن‌ها در دنیا و آخرت سود کنند و عاقبت به خیر شوند.

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه امام حسین(ع) به گریه ما نیاز ندارد، بیان کرد: این انسان‌ها هستند که از نظر روحی به این امام بزرگوار نیازمندند تا بتوانند راه حق از باطل را به درستی بشناسند.

 قدس با اشاره به اینکه هر فردی که عزیز خود را از دست بدهد، بابت آن مصیبت وارده گریه می‌کند، گفت: رابطه‌ای که قلب مسلمانان را با امام حسین‌(ع) گره زده و بر شهادت این امام بزرگوار می‌گرید، روحی است و هر فردی با برقراری این رابطه، اکسیر جان خود را طلا می‌کند.

وی با بیان اینکه مسلمانان علاقمند هستند تا قلب‌های خود را با اکسیر عشق امام حسین‌(ع) طلا کنند تا ظهور امام زمان‌(عج) نزدیک‌تر شود، تصریح کرد: آن‌ها مشتاق هستند تا هرچه زودتر عدل، عدالت و حق در جامعه و جهان گسترده شود و باطل از بین برود.

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین توصیه‌های شهدا بود، گفت: با احیای این فریضه دینی می‌توان آحاد جامعه را به سوی سعادتمندی هدایت کرده و زمینه را برای ظهور امام زمان(عج) بیشتر فراهم کرد.

گفتنی است: مدعوین شرکت‌کننده پس از برگزاری یادواره در گلزار شهدای قزوین حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه با آرمان‌های آنان تجدید میثاق کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار