مهمترین خبرهایی که در میان سایت ها و خبرگزاری های استان تیتر شده اند بصورت یکجا در این بسته خبری انتشار یافته است.
کد خبر: ۳۲۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 02 November 2016
تعدد خبرها و منابع انتشار این خبرها گاها باعث می شود که مخاطبان نتوانند به آنچه در پی آن هستند دست یابند و کمبود وقت یکی از دلایلی است که مخاطبان را در پیگیری اخبار مردد می کند.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سعی دارد مهمترین خبرهای استان را در فواصل زمانی ، در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
دانش آموزان چرامی در کمپین "استکبار ستیزی"
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چرام،  روز 13آبان روزی است که چهره زشت و خبیث دشمن به جهانیان نشان داده می شود؛ بنابراین ملت ایران با همبستگی و اتحادی که دارند در این روز به خیابان ها آمده و راهپیمایی می کنند.
دانش آموزان و نوجوانان چرامی با الگوگیری از شهید فهمیده ،ایثار و رشادت های این شهید والامقام را سرلوحه کارهای خویش قرار می دهند.
بر همین منوال بمناسبت هفته بسیج دانش آموزی و همچنین در آستانه روز استکبار ستیزی دانش آموزان چرامی به کمپین "استکبار ستیزی" پیوستند .
گفتنی است که هر سال دانش آموزان چرامی در روز ملی مبارزه با استکبار ستیزی  با حضوری گسترده و پرشور یاد و خاطره شهدای 13 آبان را گرامی می دارند.
اعتراف گوهرگانی به بی نتیجه بودن سفر روحانی به کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ریالی از مصوبات سفر هیئت دولت در بخش کشاورزی پرداخت نشده است.
به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،جعفر گوهرگانی ظهر امروز در نشست شورای گفت‎وگوی بخش خصوصی و دولت با بیان اینکه پس از سفر رئیس‎جمهور به استان، مطالبات مردم نسبت به دولت زیاد شده است اظهار داشت: در حوزه کشاورزی در همه بخش‎ها، روستاها و مناطق استان روزانه شاهد حضور مردم برای پیگیری مصوبات سفر هستیم.
وی افزود: از یک سو به دلیل اینکه  منابع مالی در اختیار بانک‎ها قرار دارد، از ابتدا بسیاری از متقاضیان دریافت تسهیلات بخش کشاورزی را به بانک‎ها معرفی کردیم، و از سوی دیگر بانک‏‎ها نیز گله‎مند شده و استدعا داشتند تا زمانی که گشایشی حاصل شود، این سیل عظیم مردم را معرفی نکنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خواستار تشکیل کمیته‎ای برای پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور شد و تصریح کرد: پیگیری مسئولان استان روی یک غلطک و روال طبیعی قرار ندارد و اگر مصوبات از طریق وزارت‎خانه‎ها پیگیری نشود، استان ضرر می‎کند.
گوهرگانی با بیان اینکه تاکنون ریالی از مصوبات سفر هیئت دولت در بخش کشاورزی پرداخت نشده، گفت: باید حداقل تزریق این اعتبار در رابطه با تسهیلات بانکی و عمرانی ملموس باشد، این در حالی است که از سفر رئیس جمهور جز درخواست‏‎های مردم تاکنون چیزی عاید بخش کشاورزی نشده است.
وی با بیان اینکه از ۵۷ طرح مصوب سفر هیئت دولت، ۶ طرح به بخش‎ کشاورزی مربوط می‎شود، ادامه داد: با توجه به وعده رئیس جمهور، اقدامات لازم را شروع کرده‎ایم و تلاش می‎کنیم تا پایان سال ۹۵ این طرح‏‎ها را به بهره‎برداری برسانیم.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری خرداد ماه امسال در همایش کارآفرینی و توسعه پایدار و شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در نظر داریم وام تسهیلاتی به روستائیان با کارمزد کمتر از ۵ درصد پرداخت شود تصریح کرد: در این طرح پرداخت ۵ درصد کارمزد را بنیاد مستضعفان و ۵ درصد را استانداری به عهده می‌گیرد.
پس از سخنان معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، جعفر گوهرگانی رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد و برای اولین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد به مخالفت با سخنان این مسئول کشوری از جای خود برخاست و با انتقاد از صحبت های معاون رییس جمهورگفت: اختصاص پنج درصد اعتبار بخش کشاورزی به کشاورزان توسط استانداری کهگیلویه و بویراحمد کذب محض است و استانداری استان چنین منابعی برای پرداخت به کشاورزان در اختیار ندارد.
سید ابولفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری د رپاسخ گفت: «من از آسیاب آمدم تو می‌گویی نوبت نیست»، طرح این برنامه با استانداری کهگیلویه وبویراحمد می باشد و دراین زمینه استاندار استان باید بگوید که دراین حوزه اعتبار نداریم نه رئیس جهاد کشاورزی و با اتمام سخنرانی سالن همایش را ترک کرد.
درگیری لفظی بین معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد به بیرون از سالن همایش نیز ادامه یافت.
معاون رئیس جمهور نیز با لفظی نامناسب جعفر گوهرگانی را خطاب داد و گفت: من به آقای حجتی وزیر کشاورزی می‌گوییم شما مخالف با دولت صحبت کردید.
 کاروان خادمان اربعین حسینی استان در راه عراق
کاروان خادمان اربعین حسینی ۱۵ آبان از کهگیلویه و بویراحمد برای خدمات رسانی به زائران حسینی عازم عراق می شود.
مسئول کاروان اربعین حسینی کهگیلویه وبویراحمد گفت :۱۰۰نفر ازخادمان حسینی در قالب ۶ موکب از استان به مقصد کربلای معلی عازم عراق می شوند و به مدت ۱۰ روز به زائران حسینی خدمات رسانی می کنند.
ستار هدایت خواه افزود: ۲ موکب اربعین حسینی هم در داخل کشور در مسیر کاروان های پیاده اربعین حسینی مستقر می شوند تا به زائران خدمات رسانی کنند.
وی گفت:کمکهای مردمی شامل اقلام خوراکی و پتو نیز جمع آوری شده که در قالب موکب ها بین زائران توزیع می شود.
تشنج آفرینی در جلسه وزیر دولن احمدی نژاد
دیروز ظهر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم به مناسبت ایام‌الله 13 آبان در جمع دانشجویان دانشگاه یاسوج و تشکل‌های دانشجویی سخنرانی داشت.
این نشست در دو قسمت پرسش و پاسخ و همچنین سخنرانی برگزار شد که در حین سخنرانی وزیر ارشاد دولت دهم، یکی از دانشجویان به راحتی و آزادانه هر اقدامی که می‌خواست با آزادی کامل و در برابر چشم مسؤولان مرتبط دانشگاه انجام می‌داد.
این دانشجوی دانشگاه یاسوج در مقابل دیدگان مسؤولان و حراست دانشگاه یاسوج به کرات و به دفعات متوالی سخنرانی سید محمد حسینی را که در باب 13 آبان بود قطع می‌کرد و جالب اینکه به اعتراض‌های سخنران جلسه و مجری وقعی گذاشته نمی‌شد.
سؤالات خارج از قاعده و همچنین فریادهای بلند و خارج از برنامه و حرکت‌های عجیب و غریب این دانشجو به گونه‌ای ابهام‌انگیز و حساب‌ شده به نظر می‌آمد و این سؤال را به ذهن متبادر می‌ساخت که آیا باید از این پس در دانشگاه یاسوج شاهد بر هم زدن و اخلال در سخنرانی رقیبان باشیم.
دانشجویانی که قصد آرام کردن این دانشجو را داشتند با برخوردهای زشت، زننده و الفاظ رکیک وی روبه‌رو می‌شدند که آرامش و خونسردی مسؤولان مرتبط دانشگاه جای سؤال داشت.
در همین خصوص با معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج موضوع را در میان گذاشتیم و از فریبرز نیکدل خواستار ارائه توضیحاتی شدیم.
این مسؤول در دانشگاه یاسوج با بیان اینکه خود تشکل‌های دانشجویی موظف به برگزاری برنامه‌ها هستند، اظهار کرد: تشکل‌ها و کسانی که خواستار برگزاری برنامه‌ها هستند باید تدابیری در نظر بگیرند که مشکلی در حین اجرای برنامه‌ها ایجاد نشود.
نیکدل با بیان اینکه اگر مشکلی به وجود بیاید تشکل‌های مدعو باید موضوع را به حراست گزارش کنند، تبیین کرد: این اولین برنامه در دانشگاه یاسوج نبوده و آخرین برنامه هم نیست و همه برای اجرای برنامه‌ها به نحو مطلوب همکاری لازم را دارند./فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار