کد خبر: ۳۰۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴ 03 October 2016

به گزارش تابناک یزد، مرحله دوم جشن عاطفه ها در یکهزار و 240 پایگاه در مدارس سراسر استان یزد با شعار مهر در انتظار همدلی برگزار شد، در اولین مرحله از برگزاری این جشن، حدود پنج میلیارد ریال هدایای مردمی جمع آوری و در بین دانش آموزان بی بضاعت توزیع شد.

امسال اولین مرحله از جشن ملی عاطفه ها با تغییر رویه در روند اجرایی در شهریورماه برگزار شد و مرحله دوم آن امروز در مدارس سراسر استان با همکاری صدا و سیما، آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی و انجمن اولیا و مربیان اجرا شد.

مراسم جشن عاطفه ها در یزد +عکس 

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد، آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در آیین جشن عاطفه ها که با حضور جمعی از مسئولان استانی در دبیرستان شهید صدوقی(ره) برگزار شد با قدردانی از دست اندرکاران اجرای این برنامه گفت: برگزاری جشن عاطفه ها حرکت بسیار ارزشمند و خوبی است و اینکه انسان ها در جهت احسان به یکدیگر گام برمی دارند، حرکتی برخواسته از عاطفه های لطیف خدایی است .

 
مراسم جشن عاطفه ها در یزد +عکس 

وی با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید در خصوص اهمیت و آثار انفاق اظهار کرد: احساس مسئولیت در مقابل هم نوعان و بندگان خدا در نیکی کردن به دیگر تبلور پیدا می کند واگر می خواهید به مقام های بالا برسید از بهترین ها انفاق کنید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر این که در تمام زمینه ها در کنار هم باشیم و دست یکدیگر را بگیریم افزود: همه از نعمت های خداوند برخوردار هستیم و باید از آن لطف و نعمتی که خدا به ما داده به نیازمندان ببخشیم و از آن دریغ نکنیم.

وی تصریح کرد: خداوند با کسانی که احسان می کنند در قیامت با احسان برخورد می کند و چهره محسنین در قیامت ناراحتی و ذلت نمی بیند و در پیشگاه خداوند عزیز هستند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد نیز در این مراسم ضمن اشاره به اولین مرحله از جشن عاطفه ها در سال جاری تصریح کرد: تعداد۴۶۰ صندوق جمع آوری کمک های جشن عاطفه ها در مرحله اول از برگزاری این مناسبت ملی در فروشگاه های زنجیره ای، پمپ بنزین ها، پایانه های مسافربری، ایستگاه راه آهن، پلیس راه، بازارچه های محلی، نمایشگاه های پاییزه مستقر بود و در این راستا شهرداری، بسیج مستضعفین، کانون فرهنگی مساجد، اداره اوقاف و امور خیریه ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه های مرتبط با کمیته امداد همکاری لازم را به عمل آوردند.

 
مراسم جشن عاطفه ها در یزد +عکس 

محسن علیزاده هدف از برگزاری جشن عاطفه ها را اشاعه فرهنگ نوع دوستی و ترویج سنت حسنه اسلامی در راستای رفع نیاز دانش آموزان بی بضاعت عنوان کرد و افزود: سال گذشته افزون بر چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال هدایای مردمی به صورت نقد و کالا جمع آوری شد و این رقم نشان دهنده رشد ۵۴ درصدی کمکهای مردمی(نقد و کالا) نسبت به سال ماقبل است.

 مراسم جشن عاطفه ها در یزد +عکس

وی با اشاره به اینکه کمک کردن به نیازمندان منحصر به یک زمان خاص نیست، خاطر نشان کرد: شهرستان یزد با رشد پنج برابری ، بهاباد ۱۰۰درصد و خاتم با ۵۹ درصد رشد رتبه های اول تا سوم را در زمینه جمع آوری هدایای نقدی و کالایی در جشن عاطفه های سال ۹۴ را کسب کرده اند.

مراسم جشن عاطفه ها در یزد +عکس 

وی با بیان اینکه بیش از دو درصد از دانش آموزان استان یزد تحت حمایت کمیته امداد هستند، تصریح کرد: هم اکنون چهار هزار دانش آموز و یکهزار و ۲۰۰ دانشجوی تحت حمایت از خدمات مختلف فرهنگی این نهاد استفاده می کنند و افزونبر دو میلیارد و ۷۴۲ میلیون ریالدر۶ ماهه نخست امسال در در بخش های پرورشی و تربیتی، مشاوره‌ای و آموزش مهارت‌های زندگی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی و شهریه، کانون‌های فرهنگی تربیتی و برگزاری اردوهای زیارتی هزینه شده است.

 
مراسم جشن عاطفه ها در یزد +عکس 
 
مراسم جشن عاطفه ها در یزد +عکس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار