رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با اجرای طرح های نوین آبیاری و مدیریت منابع آبی می توانیم در شرایط بحرانی به توسعه بخش کشاورزی کمک کنیم.
کد خبر: ۳۰۰۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲ 22 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، نیاز علی ابراهیمی پاک روز پنجشنبه درجلسه بررسی حل مشکلات کشاورزی بخش اسفرورین که با حضور اعضای شورای اسلامی این شهر برگزارشد اظهارداشت: در شرایطی که با کمبود منابع آبی روبرو هستیم توجه به مصرف بهینه و مدیریت منابع آبی ضرورتی انکار ناپذیر است.

وی افزود: در راستای تحقق اهداف دولت، وزارت جهاد کشاورزی از طرح های آبیاری حمایت می کند و با تامین تسهیلات لازم درصدد است نسبت به افزایش بهره وری در تولید و کاهش مصارف آبی اقدام کند.

ابراهمی پاک تصریح کرد: دادن وامهای بلاعوض و تسهیلات بانکی با کارمزد پایین از سیاست های تشویقی دولت برای ترغیب کشاورزان در اجرای سیستم های  آبیاری نوین است و درصورت تخصیص اعتبار از سوی دولت در یک برنامه دو ساله بیش از ۴۰ هزار هکتار آبیاری نوین در استان قابل اجراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: اولویت سازمان اجرای طرح های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی دشت قزوین، باغات استان بویژه باغات انگور شهرستان تاکستان و عملیاتی شدن طرح تجمیع است.

وی با اشاره به وضعیت منابع آبی استان خاطرنشان کرد:برای پیشبرداهداف بخش کشاورزی چاره ای جزاستفاده از روشهای نوین آبیاری نداریم و باید برای توسعه آبیاری مدرن همت کنیم و بسرعت اراضی کشاورزی را از روشهای سنتی به سمت مدرن سوق دهیم.

ابراهیمی پاک اضافه کرد: تاکنون بیش از ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به روش های نوین آبیاری مجهز شده اند و با یک برنامه ریزی مدون می توانیم بیشتر اراضی آبی بخش کشاورزی استان را به سیستم های نوین مجهز کنیم تادر مصرف آب صرفه جویی شود.

وی از کشاورزان و باغداران خواست برای اجرای طرح های آبیاری نوین به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند و تصریح کرد: در گام اول طرح های تجمیع بصورت یکپارچه در اولویت حمایت وزارتخانه قرار دارد.

اجرای سیستم نوین آبیاری در بیش از ۱۰۰۰  هکتار از اراضی شهر اسفرورین و تشکیل پرونده برای حدود ۲۰۰۰ هکتار دیگر از اراضی کشاورزی از مصوبات این جلسه بود.

در ابتدای ابن جلسه اعضای شورای شهر اسفرورین مشکلات بخش کشاورزی این شهر را مطرح کردند و خواستار حل آنها شدند.

بخش اسفرورین دارای بیش از ۱۰ هزار هکتار باغ و اراضی کشاورزی است که تنها حدود ۳ هزار هکتار آن به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار