رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین بیان کرد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در صورت تخصیص اعتبار از سوی دولت در یک برنامه دو ساله بیش از 40 هزار هکتار آبیاری نوین در استان قزوین اجرا می‌شود.
کد خبر: ۳۰۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱ 22 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، نیازعلی ابراهیمی‌پاک در جلسه بررسی حل مشکلات کشاورزی بخش اسفرورین که ظهر امروز با حضور اعضای شورای اسلامی این شهر برگزار شد با بیان اینکه یکی از طرح‌های مهم جهاد کشاورزی حمایت از طرح‌های نوین آبیاری با هدف مدیریت منابع آب در بخش کشاورزی است، اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف دولت، وزارت جهاد کشاورزی از طرح‌های آبیاری حمایت می‌کند.

وی تخصیص اعتبارات بلاعوض و همچنین تسهیلات بانکی با کارمزد پایین را از سیاست‌های تشویقی دولت برای ترغیب کشاورزان به اجرای سیستم‌های آبیاری نوین برشمرد و افزود: در صورت تخصیص اعتبار از سوی دولت در یک برنامه دو ساله بیش از 40 هزار هکتار آبیاری نوین در استان قزوین اجرا می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: اولویت در اجرای طرح‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی دشت قزوین و همچنین باغات این استان به ویژه باغات انگور شهرستان تاکستان و طرح تجمیع است.

ابراهیمی‌پاک با اشاره به وضعیت منابع آبی استان قزوین خاطرنشان کرد: برای پیشبرد اهداف بخش کشاورزی چاره‌ای جزء استفاده از روش‌های نوین استفاده از منابع آبی نداریم.

این مسؤول گفت: تاکنون بیش از 35 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به روش‌های نوین مجهز شده‌اند که با یک برنامه‌ریزی مدون اکثر اراضی آبی بخش کشاورزی این استان را مجهز به سیستم‌های نوین کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از کشاورزان و باغداران خواست برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

ابراهیمی‌پاک تصریح کرد: در گام نخست طرح‌های دارای طرح تجمیع به صورت یکپارچه انجام می‌شود.

گفتنی است در ادامه مسائل و مشکلات کشاورزی بخش اسفرورین مورد بررسی قرار گرفت.

اجرای سیستم نوین در سطح بیش از یک هزار هکتار از اراضی شهر اسفرورین و تشکیل پرونده برای حدود 2 هزار هکتار دیگر از اراضی کشاورزی از مصوبات این جلسه بود.

یادآور می‌شود در ابتدای این جلسه اعضای شورای شهر اسفرورین مشکلات بخش کشاورزی این شهر را مطرح و خواستار حل مشکلات شدند.

در حال حاضر بخش اسفرورین دارای بیش از 10 هزار هکتار باغ و اراضی کشاورزی است که تنها حدود 3 هزار هکتار آن مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار