کد خبر: ۲۹۸۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ 19 September 2016
به گزارش تابناک یزد،مدیر کانون کارآفرینی استان یزد با اشاره به اینکه قاچاق ضربه بزرگی به صنعت نساجی زده است، گفت: نساجی یزد مظلوم مانده و از قاچاق پارچه و پوشاک رنج می‌برد.

محمد شهبازیان  با اشاره به سابقه دیرینه یزد در عرصه نساجی از دیرباز تاکنون اظهار داشت: با وجود اینکه با پدیده قاچاق برخورد می شود و مسئولان اهتمام جدی برای مبارزه با قاچاق دارند اما با این وجود صنعت نساجی یزد با ورود کالای قاچاق زمینگیر شده و فلج می شود.

وی با بیان اینکه صنعت نساجی نه تنها در یزد که در کشور مظلوم مانده است، ادامه داد: مسئله واردات بی رویه و قاچاق در عرصه نساجی پدیده تازه ای نیست و سال هاست که اعتراضات و گلایه ها و مشکلات خود ناشی از قاچاق را بازگو می کنیم.

مدیر کانون کارآفرینی یزد با بیان اینکه نساجی استان به واسطه قاچاق کالا ورنق خود را از دست داده است اظهار کرد: در استان یزد ظرفیت قابل تاملی در صنعت نساجی نهفته است و کارخانجاتی از جمله بافندگی فرش، ریسندگی و پارچه بافی در استان وجود دارد که نیاز به حمایت دارند.

وی از دیگر مشکلات در عرصه نساجی را کمبود نقدینگی و فروش مدت دار کالاهای تولید در این بازار آشفته دانست و گفت: فرسودگی ماشین آلات در خط تولید و ضعف در بازار فروش به واسطه کالاهای قاچاق از جمله مشکلاتی است که بر سر راه این صنعت قرار گرفته است.

شهبازیان در بخش دیگری از سخنان خود نبود نقدینگی و ضعف در فروش  و بازار را از مشکلات عمده صنایع یزد برشمرد و ادامه داد: مسئولان باید تمرکز خود را بر حمایت از تولید در بخش خصوصی متمرکز کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار