دیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین خبر داد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از اجرای 30 برنامه فرهنگی این نهاد در هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۲۹۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 18 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، غلامرضا حقایق‌پور در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به مناسبت هفته دفاع مقدس اجرای  برنامه‌های فرهنگی و ترویجی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان، جانبازان و شهدا در هشت سال دفاع مقدس است، بیان کرد: این هفته فرصت مناسبی برای تبیین دلاورمردی‌ها، حماسه‌ها و افتخارهای آنان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین عنوان کرد: این اداره‌کل برنامه‌های مختلفی را در هفته دفاع مقدس برگزار می‌کند تا نقش مردان بزرگ که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حماسه آفریدند برای قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان تبیین شود.

حقایق‌پور با اشاره به اینکه هر ساله تلاش می‌شود تا برنامه‌های دفاع مقدس با کیفیت مطلوبی اجرا شود، مطرح کرد: این برنامه‌ها در سال جاری نیز باشکوه‌تر و کیفی‌تر برگزار می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه جوانان امروز هشت سال دفاع مقدس را ندیده و درک نکردند، خاطرنشان کرد: این موضوع تبیین نقش رزمندگان اسلام را در جنگ تحمیلی به آن‌ها دو چندان می‌کند به همین دلیل اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برنامه‌های مختلفی را برای تحقق این مهم اجرا می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: این اداره‌کل به مناسبت هفته دفاع مقدس 30 برنامه فرهنگی و ترویجی را به صورت عمومی و اختصاصی برگزار می‌کند.

حقایق‌پور با بیان اینکه انتشار و رونمایی جلد چهارم کتاب فار، مجموعه وصایای شهدای استان قزوین از جمله برنامه‌های دفاع مقدس است، تصریح کرد: آحاد جامعه با مطالعه این کتاب‌ها می‌توانند بیشتر با سیره، راه و منش شهیدان آشنا شوند.

وی به برگزاری 30 یادواره شهید در استان قزوین و اجرای گلباران و غبارروبی گلزار شهدای سراسر این استان اشاره کرد و گفت: در این مراسم‌ها شرکت‌کنندگان با اهداف و آرمان‌های شهدا تجدید بیعت می‌کنند تا ادامه‌دهنده راه آنان باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: دیدار و تجلیل از کارآفرینان برتر شاهد این استان، برگزاری همایش صیانت از حریم خانواده و ترویج سبک سیره شهدا و برپایی نشست هم‌اندیشی بررسی راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروز از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

حقایق‌پور ادامه داد: تولید و رونمایی از نرم‌افزار چند رسانه‌ای یاد یاران، برپایی نمایشگاه دفاع و پایداری در گلزار شهدای قزوین و شهرستان‌های استان قزوین و نشست هم‌اندیشی هنرمندان و انتظارات فرهنگ ایثار و شهادت  از دیگر برنامه‌های اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان در ایام هفته دفاع مقدس است.

این مسؤول یادآور شد: افتتاح گلزار بازسازی شده شهدای شهر شال، مسابقه بزرگ دوچرخه‌سواری عمومی به یاد شهدای دفاع مقدس، همایش تقدیر از دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر برتر استان قزوین، دیدار با 200 خانواده شهدا و ایثارگران، افتتاح حسینیه شهید در قزوین، آماده‌سازی موزه‌ی شهدا برای بازدید عموم، نواختن زنگ ایثار در گلزار شهدا از برنامه‌های دیگر در هفته دفاع مقدس در این استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار