رئیس شورای اسلامی شهر قزوین:
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: حفظ و تقویت روحیه ایثارگری در جامعه بدون شک موجب احیای ارزش های انقلاب اسلامی می شود.
کد خبر: ۲۹۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳ 08 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، فرج الله فصیحی رامندی روز پنجشنبه در هشتمین مجمع هم اندیشی دبیران جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر استان های کشور که با حضور جمعی از مسئولان و فرزندان شاهد در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از عوامل مهم بقای اسلام و نظام اسلامی محسوب شده و توجه به آن نیز برای ما یک تکلیف است.
به گفته وی، جامعه ما امروز نیازمند گسترش فرهنگ ایثار و شهادت بوده و تشکیل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر می تواند بهترین راهگشا برای این هدف مهم باشد.
فصیحی رامندی، هر موفقیتی از سوی فرزندان شاهد و ایثارگر در جامعه را موفقیت تمامی افراد جامعه دانست و گفت: این افراد وابسته به کسانی هستند که تمام تلاششان را برای رسیدن به خدا به عمل آورده و برای حفظ نظام اسلامی از جان خود نیز گذشتند.
وی بر حفظ این نوع تشکل ها در جامعه تاکید و یادآور شد: با داشتن تعامل سازنده در چنین نشست هایی و با هم فکری بیشتر می توان علاوه بر حفظ و سلامتی خود، به جایی رسید که برای رفع مشکلات و معضلات نیز قدم های موثرتری نیز برداشت.
وی ادامه داد: سعی و تلاش برای تقویت اعتقادی و ایمانی و حفظ خود یک دستور ثابت و همیشگی برای همه ما است و اگر نتوانیم مراقب خود باشیم ممکن است دچار روزمرگی شویم.
فصیحی رامندی در پایان بر افزایش مطالعات دینی از سوی فرزندان شاهد و ایثارگر تاکید و افزود: باید با افزایش سطح مطالعات دینی به یک تشخیص نسبی رسیده تا از جمله کسانی نشویم که علم دارند، اما عاقل نبوده و بصیرت لازم را نیز به همراه ندارند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در ادامه این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا و 8 سال دفاع مقدس، از تشکل های ایثارگر و فرزندان شهدا به عنوان بازوان توانمند دولت و حکومت اسلامی یاد و اضافه کرد: طی سال های اخیر تشکل های مختلفی در این بخش شکل گرفته که در زمینه رفع مسائل و مشکلات یاری رسانانان خوبی بودند.
غلامرضا حقایق پور به فعالیت های خدماتی، ترویجی و فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اشاره و افزود: تشکل های امور ایثارگران به عنوان اتاق فکر بنیاد شهید محسوب شده که می توانند مسائل را درک و راهکارهای اجرایی آن را نیز ارائه دهند.
وی اضافه کرد: همه دستگاه های اجرایی باید نسبت به شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تکلیف مدارانه عمل کرده و از نخبگان جمعیت فرزندان شهدا و ایثارگر به نحو شایسته استفاده کنند.
حقایق پور ادامه داد: در حال حاضر 115 نخبه ایثارگر در استان قزوین وجود دارند که استفاده از توانمندی های آنان می تواند بهترین راهگشا برای رفع معضلات و مشکلات باشد.
وی در ادامه به جمع آوری اسناد شهدا به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان اشاره و یادآور شد: در حال حاضر آثار فاخر و ارزشمندی از شهدا شامل وصیت نامه، دل نوشته، تصاویر و دست نوشته جمع آوری شده که یک بانک اطلاعاتی بسیار خوبی در زمینه تربیتی و اخلاقی محسوب می شود.
به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، اگر بخواهیم جامعه را مصون از آسیب های اجتماعی نگاه داریم باید در زمینه ترویج فرهنگ شهدا و ایثارگران بیشتر تلاش کرده و از این فرهنگ غافل نشویم.
حقایق پور ادامه داد: متاسفانه امروز برخی مسئولان از این فرهنگ فاصله گرفته و مهمترین وظیفه تشکل های ایثارگران باید در جهت تقویت این فرهنگ در جامعه باشد.
وی به تهیه اسناد افتخار شهدا نیز اشاره و گفت: ضبط بیان خاطرات پدران، مادران، همسران و خانواده های شهدا از جمله برنامه های در دست اجرای این سازمان است چرا که پدران و مادران شهدا بانک اطلاعاتی خوبی برای شهدا بوده که نباید از آن غافل شد.
وی ادامه داد: هم اکنون 40 درصد از پدران و مادران شهدا در قید حیات بوده که باید به بهترین شکل ممکن از وجود آنان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد.
حقایق پور یکی از برنامه و اهداف دشمن را فاصله انداختن بین بنیاد شهید و سایر دستگاه ها دانست و یادآور شد: باید با تعامل سازنده از ظرفیت های خانواده شهدا در جهت پیشبرد اهداف نظام استفاده به عمل آورد.
وی، حافظان گلزار را از دیگر طرح های در دست اقدام بنیاد شهید و امور ایثارگران استان دانست و گفت: بهترین افرادی که می توانند ما را در این زمینه همراهی کنند فرزندان شاهد هستند.
حاضران در این مراسم پس از پایان هشتمین گردهمایی مجمع هم اندیشی دبیران جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر استان های کشور با حضور در گلزار شهدای قزوین به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار