معاون برنامه‌ریزی و توسعه امور شوراهای شهرداری تهران گفت: دو هفته است شبکه‌های ضد انقلاب در داخل و خارج از کشور به بهانه یک خبر مجهول در آستانه انتخابات نظام را زیر سوال برده‌اند و قوه قضائیه نیز این موضوع را در حال بررسی دارد و نباید خود را در جایگاه قضاوت قرار دهیم.
کد خبر: ۲۹۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ 06 September 2016
ناصر امانی در دویست و هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به تذکر رحمت‌الله حافظی اظهار داشت: از تذکر وی تعجب می‌کنم. دو هفته است شبکه‌های ضد انقلاب در خارج از کشور به بهانه یک خبر مجهول و سوال بازرسی که قرار بود به این سوال مدیران فعلا جواب دهند و سپس این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنند و تبدیل به یک گزارش شود علیه شهرداری و مدیریت شهری اقدام کردند.
 
وی افزود: یک بازرس چند سوال می‌پرسد و اینکه چگونه این سوال‌ها به سایت‌ها رسیده است مهم نیست ولی دو هفته است که دارند اعتماد مردم را زیر سوال می‌برند حال پس از دو هفته بمباران تبلیغاتی یکی از مدیران شهرداری تهران در برنامه‌ای حضور پیدا می‌کند و به سوالات پاسخ می‌دهد. نباید به این بهانه اجازه داده شود نظام را در آستانه انتخابات مورد هجمه قرار دهند.
 
امانی گفت: حیثیت 150 نفر از مدیران را در این گزارش زیر سوال بردند و مدیری که در صدا و سیما حضور پیدا کرده به استناد قانون حرف زده است.
 
وی یادآور شد: نباید قضاوت زودهنگام انجام شود و باید قوه قضاییه نسبت به این موضوع قضاوت کند.
 
امانی افزود: تعاونی‌ها شخصیت مهمی دارند و ما به عنوان شهرداری زمینی را در اختیار تعاونی قرار دادیم و براساس قانون عمل کرده‌‌ایم.
 
 
 
به گزارش فارس، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، ضمن حمایت از فعالیت سایت های خبری و شبکه های اجتماعی، حضور یک طرفه نماینده شهرداری در برنامه گفت و گوی ویژه خبری را تداعی کننده یک رپورتاژ آگهی دانست.
 
رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران، اظهار کرد: شب گذشته بر خلاف تاکید دادستان کل کشور که به رسانه ها تذکر داده بود که از انتشار هرگونه خبر تا تعیین نتیجه بررسی ها در مورد واگذاری املاک  شهرداری خودداری کند، گفت و گوی ویژه  در کمال تعجب و در قالب حضور یک طرفه نماینده شهرداری به نحوی اجرا شد که تداعی کننده یک رپورتاژ آگهی بود.
 
وی با بیان اینکه با وجود تماس با دو نفر از مدیران ارشد صدا و سیما امکان ورود تلفنی به این برنامه حاصل نشد، تاکید کرد: خطاب به صدا و سیما اعلام می کنم دوران انحصار خبری به سر آمده است و چه بخواهیم یا نخواهیم شبکه های اجتماعی و سایر خبرگزاری ها رقبای جدی شما هستند، با این رفتارها باقی مانده اعتماد عمومی به رسانه ملی را مخدوش نکنید. یادآوری می کنم حسب نظر حضرت امام (ره) باید مسئولان خودشان را فدای نظام کنند نه اینکه نظام را فدای افراد خاص کنیم.
 
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اشاره کرد: نکته دوم اینکه در این گفت و گو که یک طرفه بود در اصل گفت و گویی در کار نبود، نماینده شهرداری اعلام کرد انضباط مالی در شهرداری افزایش یافته و حسابرس هر سال اعلام می کند که امسال بهتر از پارسال است، این جمله برای بنده که شاهد عملکرد سه سال گذشته شهرداری بوده ام تعجب برانگیز است.
 
حافظی ادامه داد: گزارش صورت های مالی تلفیقی سنواتی، چکیده و عصاره و کارنامه فعالیت های مالی شهرداری است. آخرین گزارش تلفیقی بررسی شده در صحن شورا مربوط به سال 90 است که در مقایسه با گزارش سال 89 دو رتبه تنزل داشته است و از مشروط به غیر قابل اظهار نظر رسیده است .
 
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در مورد واگذاری املاک خاص در شهرداری تهران نیز گفت: وقتی شما ملکی را به تعاونی تحویل می دهید، متعلق به تمام اعضای تعاونی خواهد بود و نمی توانید تعاونی را مستمسکی برای تحویل املاک به مدیران ارشد قرار دهید.
 
وی اظهار کرد: نکته آخر اینکه درخواست می کنم متولیان امر به سایت های خبری و شبکه های اجتماعی به چشم ابزارهای مقابله با فساد و معابری برای توسعه و مشارکت مردم در شناسایی و رصد انحرافات بنگرند و با قوه قهریه با آنان برخورد نکنند، این رسانه ها را تهدید تلقی نکنید، از متولیان می خواهیم با عقلانیت و هوشمندی این جریان های اجتماعی را به فرصت تبدیل کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار