مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین خبر داد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: به مناسبت سالروز بزرگداشت شهدای منا از 13 تا 22 شهریور ماه سال جاری برنامه‌های متنوعی در این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۹۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 05 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، غلامرضا حقایق‌پور صبح امروز در جلسه شورای معاونان اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اظهار کرد: سال گذشته سران عربستان در حق حاجیان ظلمی روا داشتند که منجر به شهادت تعدادی از آن‌ها شد.

وی افزود: با توجه به اینکه کشورهای اسلامی درخواست داشتند دلیل جنایت مشخص و برای این کار تیمی عازم عربستان شود ولی حکام ظالم این کشور از اعزام این تیم خودداری کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین عنوان کرد: جنایت عربستان در حادثه منا آشکار است، ولی سران این کشور تلاش دارند با ابزارهای تبلیغاتی دلیل حادثه را به کوتاهی حاجیان ارتباط دهند.

حقایق‌پور خاطرنشان کرد: به همین دلیل وظیفه مسؤولان است برنامه‌هایی به منظور تبیین و تشریح حادثه منا برگزار شود تا همه مردم در جریان کامل این حادثه باشند.

این مسؤول گفت: در سالروز بزرگداشت شهدای منا، تمام استان‌ها برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند تا بتوانند چهره زشت سران آل‌سعود و وهابیت را به مردم نشان دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره‌کل است، مطرح کرد: این نهاد به همین مناسبت برنامه‌هایی را تدارک دیده که در ایام حج برگزار می‌کند.

حقایق‌پور بیان کرد: برنامه‌های بزرگداشت شهدای منا و حج با هدف شناساندن مظلومیت شهدای منا و حج، تبیین و تشریح ابعاد مختلف حادثه منا و نشان دادن چهره منفور و زشت آل‌سعود برگزار می‌شود.

وی تشریح کرد: اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین همزمان با دهه اول ذی‌الحجه از سیزدهم تا بیست و دوم شهریور ماه سال جاری مراسم بزرگداشت شهدای منا با اجرای برنامه‌های متنوع در سطح استان قزوین برگزار می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین یادآور شد: برگزاری جنگ فرهنگی و هنری شهدای منا با اجرای نمایشنامه خیابانی، شعرخوانی، پخش کلیپ شهدای حج و خاطره‌گویی در گلزار شهدا، برگزاری دعای کمیل به یاد فاجعه منا و شهدای این استان و برگزاری شبی با قرآن کریم با حضور قاریان استان قزوین از جمله برنامه‌های این اداره‌کل در ایام حج است.

حقایق‌پور برگزاری مراسم دعای عرفه در محوطه گلزار شهدای قزوین و امامزاده حسین(ع) این شهر، گردهمایی روحانیون و طلاب استان قزوین برای تبیین فاجعه منا، برگزاری نمایشگاه 30 اثر نفیس در رابطه با شهدای منا، دیدار مدیران دستگاه و بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدای حج را از دیگر برنامه‌های اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار