معاون اجرایی رئیس جمهور:
معاون اجرایی رئیس جمهور صادرات را یکی از عوامل مهم در تحریک بازار تولید داخل کشور دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی باعث شده است صادرات کشور از واردات پیشی بگیرد. معاون اجرایی رئیس جمهور صادرات را یکی از عوامل مهم در تحریک بازار تولید داخل کشور دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی باعث شده است صادرات کشور از واردات پیشی بگیرد.
کد خبر: ۲۸۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸ 31 August 2016
 محمد شریعتمداری 9 شهریورماه در سفر به شهرکرد در نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: دولت تاکید بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور دارد که برگزاری 24 جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، تصویب 120 پروژه و مشخص کردن سهم هر استان از اقدامات انجام شده در این زمینه است.

وی تصریح کرد: یک وزیر در جهت نظارت بر اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در یک یا چند استان مشخص شده است که وزیر دفاع، معین دولت در این زمینه در چهارمحال و بختیاری است.

شریعتمداری گفت: هفت هزار و 500  واحد صنعتی تعطیل و نیمه‌فعال در سطح کشور که به دلیل محدودیت‌های قانونی از بهره‌وری کافی برخوردار نبودند، شناسایی شدند که یک‌هزار و 300 واحد تولیدی از تسهیلات لازم در سال جاری برخوردار شدند تا به واحدهای فعال تبدیل شوند.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: چهار هزار و 300 واحد تولیدی دیگر نیز خارج از کارگروه در جهت برخورداری از تسهیلات اقدام کرده‌اند.

وی صادرات را یکی از عوامل مهم در تحریک بازار تولید داخل کشور دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بررسی شد و نزدیک به 40 مانع بر سر راه صادرات شناسایی و توسط وزارت‌خانه‌های مختلف رفع شد.

شریعتمداری اظهار کرد: هدف 10 میلیارد دلار افزایش صادرات غیرنفتی در امسال نسبت به سال گذشته در دولت وجود داشت که در سه ماهه اول سال جاری رشد صادرات غیرنفتی 21 درصد ارزشی و 36 درصد وزنی رسیده است و از 13.4 میلیارد دلار به 16.3 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.  

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: دولت با اصلاح نظام تعرفه واردات تلاش کرد تا موانع تولیدکنندکان داخلی را از پیش روی بردارد و این عامل سبب شد رشد منفی هفت درصد ارزشی واردات را شاهد باشیم و برای اولین بار در سال گذشته بیش از 960 میلیون دلار مازاد تراز تجاری وجود داشته باشد.

ویبا بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باعث شده است صادرات کشور از واردات پیشی بگیرد، گفت: نرخ سود تسهیلات اعطایی به عنوان یکی از موانع تولید شناخته می‌شد که دولت نرخ سود تسهیلات اعطایی را به 18 درصد کاهش داده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: با همسو کردن فعالیت‌های دولت با سیستم بانکی در طی چهار ماهه اول سال جاری مجموعه منابع پرداختی تسهیلات سیستم بانکی از 93.4 هزار میلیارد تومان به میزان 44 درصد رشد یافته است.

وی اظهار کرد: بهره‌برداری از شش فاز در واحدهای مشترک پارس جنوبی که معادل 150 میلیون متر مکعب افزایش برداشت گاز در سال گذشته را موجب شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان کار دولت یازدهم برداشتی برابر با برداشت قطر وجود داشته باشد.

شریعتمداری تصریح کرد: در تولید بنزین در کشور با استاندارد یورو چهار، هشت میلیون لیتر روزانه منابع جدید بنزین است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان کار دولت امکان صدور بنزین نیز وجود داشته باشد.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: بالغ بر 11 میلیون تن گندم از کشاورزان ایرانی خریداری شده است که از طریق افزایش سطح زیر کشت نبوده و از طریق افزایش بهره‌وری حاصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مکانیزه کردن سیستم کشاورزی در غلات 35 درصد رشد نسبت به قبل از شروع کار دولت دیده می‌شود و در نشاکاری برنج 43 درصد رشد، کمباین برنج 335 درصد رشد داشته است.

شریعتمداری افزود: بالغ بر 250 هزار سامانه نوین آبیاری به 1777 هکتار از اراضی کشاورزی کشور به واحدهای گلخانه‌ای تبدیل شده‌اند.

معاون اجرایی رئیس جمهور  در پایان گفت: تعداد پروازهای عبوری از ایران از 400 پرواز در روز به یک‌هزار و 100 پرواز در روز رسیده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار