رییس حوزه هنری قزوین
رییس حوزه هنری قزوین، تولید آثار هنری فاخر مطابق با آرمانهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را در راستای ماموریتهای حوزه هنری تمام تلاش خود را جهت تحقق این هدف بکار می گیرد.
کد خبر: ۲۸۷۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸ 29 August 2016

به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا علی هوشمند روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های پیش رو افزود: چاپ کتاب شیخ نصرت الله انصاری از مبارزان دوران انقلاب اسلامی، روح اله شریفی در روز 17 شهریور با تیراژ یکهزار نسخه رونمایی خواهد شد.
وی همچنین از اجرای نمایش قاقمان به کارگردانی حامد مکملی و نویسندگی مرتضی نجفی از روز 8 تا 17 شهریور ماه در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی(ره) خبر داد و اضافه کرد: افتتاح این نمایش که با نگاه و پایبندی به سنت های اصیل و سبک زندگی ایرانی اسلامی ساخته شده است هشتم وزه هنری کشور برگزار می شود.
هوشمند ادامه داد: همزمان با نکوداشت روز قزوین غرفه ای در سرای سعد السلطنه داریم که مجموعه ای از آثار و تولیدات حوزه هنری ازجمله کتاب روایت قزوین در عهد صفویه توسط حسن یوسفی، آلبوم موسیقی دورها آوایی است با صدای محمد معتمدی و آهنگسازی مهدی تیموری، کتاب باران در خیمه نوشته مهدی مردانی و کتاب شیخ نصرت و آثاری از هنرمندان خوشنویسی از جمله سید حیدر موسوی در این نمایشگاه ارائه می شود.
وی گفت: نشست تخصصی روایت در شعر معاصر با حضور میرجعفری در تالار حافظ، اکران و نقد و بررسی فیلم آقای نخست وزیر با حضور محمد تقی فهیم در روز 15 شهریور از جمله برنامه های آینده این حوزه خواهد بود.
هوشمند با اشاره به تولیدات پیش رو از چاپ کتاب این سرزمین امین ندارد توسط سعید عاشقی با موضوع مقاومت و پایداری و پژوهش و چاپ کتاب گونه های روایت در داستان های دفاع مقدس نوشته دکتر فضل الله خدادادی و راه اندازی کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی و جمع آوری خاطرات فرج اله فصیحی رامندی توسط حمید ملازینل و چاپ کتاب دین و عقلانیت در تفکر فلسفی ابن سینا توسط عباس بخشی خبر داد و گفت: این آثار همزمان با هفته دفاع مقدس و نیمه دوم سال جاری محقق خواهند شد.
وی از تولید آلبوم خان بابا با آهنگسازی میثم اصغرزاده خبر داد و گفت: این اثر با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری تولید و خوشبختانه با اقبال خوبی نیز مواجه شده است.
هوشمند با اشاره به آغاز تولید دو فیلم 100 ثانیه ای توسط حوزه هنری گفت: این فیلم ها با موضوع دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، خانواده، سبک زندگی و اخلاق تولید می شوند.
وی ادامه داد: از 8 تا 12 شهریور ماه نمایش ترور تا لبخند گرامیداشت شهید قدرت الله چگینی با همکاری بسیج فرهنگیان در شهرستان قزوین و توابع اجرا خواهد شد.
هوشمند با اشاره به سایر برنامه های حوزه هنری، از مراسم نکوداشت و مروری بر آثار استاد ابوالفضل دلزنده از نقاشان و هنرمندان برجسته استان در روز 28 شهریور خبر داد و گفت: دومین پاسداشت نیز مربوط به یکی دیگر از هنرمندان هنرهای تجسمی معطوف به هنر انقلاب اسلامی و مروری بر آثار وی خواهد بود.
این مسئول تولید در عرصه های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را از اهداف و برنامه های مهم حوزه هنری اعلام کرد و یادآور شد: البته از استعدادیابی و جذب استعدادها نیز غافل نیستیم و کارگاه های حوزه هنری که بصورت مستمر در حوزه شعر، داستان، ادبیات پایداری و حتی فیلم برگزار می شود نیز می تواند فرصتی برای شناسایی و جذب استعدادها است.
وی گفت: حوزه هنری قزوین پایلوت هنرهای تجسمی است و از استعدادهای بالایی در تولید کارهای بزرگ و تولیدات برجسته برخوردار است، اما منابع و فضای محدود اجازه نمی دهد در حالیکه این حق هنرمندان این رشته و اهالی فرهنگ و هنر است که در این زمینه مطالباتی داشته باشند.
هوشمند خاطرنشان کرد: حوزه هنری 65 برنامه مصوب در سال جاری اجرا می کند که بخشی از آنها در نیمه اول سال اجرا شده و بخش دیگر آن نیز در نیمه دوم سال اجرا می شوند.
وی افزود: هم اکنون حدود 20 رشته هنری شامل هنرهای تجسمی و شقوق مختلف آن، هنرهای نمایشی، هنرهای تصویری، پژوهش، شعر، تاریخ ادبیات و سایر موارد در حوزه هنری فعالیت دارند.
هوشمند، درباره آموزش در حوزه هنری نیز افزود: آموزش در حوزه هنری مبنای کلاسیک و سطح بندی شده ندارد، بلکه نوعی فعالیت علمی، تولید و تجربی است و با سطح خاصی از مخاطب انجام می شود.
وی گفت:آموزش در حوزه هنری آموزش معطوف به تولید است بگونه ای که این آموزش به استعدادیابی و شناسایی هنرمندان متعهد و درنهایت تولید آثار هنری ارزشمند و فاخر منجر شود.
هوشمند درباره نمایشگاه های حوزه هنری نیز خاطرنشان کرد:حوزه هنری در این راستا به دبنال بیرون بردن نمایشگاه های خود از حصار فیزیکی نگار خانه به مکان های پر مخاطب تری چون مصلی ها، پارک ها و میادین مرکزی شهر متناسب با ساختار نمایشگاه است.
وی کمبود فضای فیزیکی را نیز یکی دیگر از دغدغه های حوزه هنری استان اعلام کرد و گفت: ما برای تفکیک فضای اداری و فرهنگی نیازمند فضای جدیدی هستیم که این موضوع را با سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم در میان گذاشته ایم اما بعلت وجود مقررات فرادستی پیگیری ما تاکنون نتیجه نداده است و هر زمان که امکان آن بود محقق خواهد شد.
رییس حوزه هنری قزوین در ادامه جذب و جلب مخاطب در عرصه فرهنگ و هنر را از اهداف مهم حوزه هنری اعلام کرد و درباره نمایش فصل شیدایی نیز گفت: این نمایش اثری فاخر و ارزشمند بود و اقبال و استقبال عمومی از این نمایش نشان داد که اجرای چنین کارهایی در استان کار درستی بوده است و حوزه هنری نیز از چنین برنامه هایی در حد توان خود حمایت می کند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار