رئیس حوزه هنری استان قزوین:
رئیس حوزه هنری استان قزوین از راه اندازی کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی در قزوین در هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۲۸۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 29 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری شبستان از قزوین، علی هوشمند پیش از ظهر امروز (8 شهریور) در نشست خبری که در حوزه هنری قزوین برگزار شد، بیان کرد: در حوزه هنری برنامه های مختلفی اجرا می شود که از جمله برنامه هایی که به تازگی اجرا شده است بررسی کتاب پاسیاد پسر خاک است که یک روز بعد از سالروز ورود آزادگان و به بهانه تقدیر از ایثارگران، آزادگان و به خصوص مرحوم ابوترابی برگزار شد.

 

وی ادامه داد: اقدام دیگر ما چاپ کتاب شیخ نصرت است که زندگی نامه و مبارزه روحانی شهید نصرت الله انصاری است که از مبارزان دوران انقلاب اسلامی بوده است که 17 شهریور ماه از این کتاب 165 صفحه ای رونمایی می شود.

 

رئیس حوزه هنری استان قزوین اضافه کرد: دیدار با خانواده ایثارگران در هفته دولت و اجرای نمایش قاقمان به نویسندگی حامد مکملی و کارگردانی مرتضی نجفی از نهم تا 17 شهریور ماه از دیگر برنامه های ما است که رویکرد این نمایش انتقاد به استفاده غیرمتعارف و ناروا از فضاهای مجازی است.

 

وی عنوان کرد: همزمان با نکوداشت روز قزوین هم غرفه ای در سعدالسلطنه ایجاد کردیم که آثار و تولیدات حوزه هنری از جمله کتاب در آن به نمایش گذاشته می شود.

 

هوشمند خاطر نشان کرد: برگزاری دومین محفل سنگ پا با حضور استاد ناصر فیض از شعرا و طنزپردازان در ششم شهریور ماه، برگزاری نشست تخصصی روایت در شعر معاصر، اکران و نقد و بررسی فیلم آقای نخست وزیر با حضور کارگردان و عوامل این مجموعه و محمد نقی فهیم یکی از منتقدان به نام در 15 شهریور ماه از دیگر برنامه های ما است.

 

وی توضیح داد: کتاب این سرزمین امین ندارد با موضوع مقاومت و پایداری اثر شاعر استانی سعید عاشقی در هفته دفاع مقدس رونمایی می شود و راه اندازی کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.

 

رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: جمع آوری خاطرات فرج الله فصیحی رامندی رزمنده وآزاده سرافراز، چاپ کتاب دین و عقلانیت در تفکر فلسفی ابن سینا، تولید 2 فیلم 100 ثانیه ای با موضوع دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و خانواده و اخلاق، اجرای نمایش ترور تا لبخند از هشتم تا 12 شهریور در شهر قزوین و شهرستان ها از دیگر برنامه های ما در حوزه هنری استان قزوین است.

 

وی افزود: همچنین مستندی راجع به مدافعان حرم در استان کلید خورده است و بنی ما بیشتر به سمت تولیدات است.

 

وی تأکید کرد: با وجود اینکه رسالت خود را تولید تعریف کرده ایم ولی از پرورش و پذیرش استعدادها غافل نشدیم و این امر یکی از مأموریت های حوزه هنری است و کارگاه هایی برای این منظور در حوزه شعر، داستان، ادبیات پایداری، فیلم و غیره برگزار می شود.

 

هوشمند در خصوص لزوم تقویت طنز تصویری در استان ادامه داد: در حوزه هنرهای تجسمی به ویژه کاریکاتور جای کار داریم و متأُسفانه اقبال به این حوزه کم است و البته این بهانه نمی شود در این حوزه کار نکنیم ما در طنز تصویری و کاریکاتور باید بیشتر کار کنیم و جزو برنامه هایمان باشد.

 

وی در ادامه در با پاسخ به سوالی در خصوص صرف هزینه بالا برای نمایش فصل شیدایی یادآور شد: استقبال مردم از این نمایش نشان می دهد این آورده فرهنگی به استان کار درستی بود و کار بزرگ و فاخری انجام شد و باید توجه داشت کار بزرگ، هزینه بزرگ هم می خواهد.

 

رئیس حوزه هنری استان قزوین خاطر نشان کرد: وقتی دغدغه هست خوراک فرهنگی به جامعه دهیم و وقتی آورده فرهنگی سالم مورد استقبال مردم قرار می گیرد خوشحال می شویم و این نمایش هم اتفاق خوبی بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار