قائم مقام پزشکی قانونی کشور گفت: در حال حاضر این سازمان با کمبود نیروی متخصص و تجهیزات نوین در بخش های مختلف روبرو است.
کد خبر: ۲۷۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸ 13 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از  ایرنا، دکتر عبدالرزاق برزگر روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین که با حضور جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات دادگستری قزوین برگزار شد، افزود: این سازمان یک نهاد تخصصی و در خدمت قوه قضائیه است اما متاسفانه با محرومیت های زیربنایی زیادی روبرو بوده که دولت باید به این امر اهتمام ویژه ای داشته باشد.
وی با اشاره به وجود کمبودهای زیاد این سازمان و انتظار رفع حداقلی آن از سوی دولت، اضافه کرد: پزشکی قانونی در بخش های مختلف علی رغم محدودیت های اعتباری و تحریم ها، سعی کرده آزمایشگاه های مجهز مورد نیاز خود را راه اندازی و تاکنون نیز خدمات خوبی به مردم ارائه کند تا جایی که در دو دهه اخیر میزان این خدمات به 10 برابر افزایش یافته است.
به گفته وی، با توجه به خدمات ارائه شده از سوی این سازمان فضای فیزیکی، اعتبارهای مورد نیاز، کارکنان و سایر امکانات موجود افزایش چندانی نداشته که این مساله فشار زیادی را به مجموعه وارد آورده است.
قائم مقام پزشکی قانونی کشور در ادامه به وجود 60 درصدی نیروهای متخصص این سازمان اشاره و افزود: با توجه به محدودیت های موجود اگر تلاش شبانه روزی کارکنان این مجموعه نبود ما در خدمت رسانی به مردم با مشکل زیادی روبرو بودیم.
برزگر با بیان اینکه تمام سعی سازمان بر خدمت رسانی بهتر به مردم است، یادآور شد: تلاش های شبانه روزی این مجموعه تاکنون توانسته نظر مثبت دستگاه قضا و ارباب رجوع را به همراه داشته باشد تا جایی که این سازمان در بسیاری از استان های کشور حائز رتبه نخست در امر خدمت رسانی شده است.
وی از دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست به دلیل بالا بودن اهمیت کاری سازمانی و احقاق حقوق مردم حمایت های لازم و توجه بیشتری را با این دستگاه داشته باشند.
به گفته برزگر، یکی از خواسته های سازمان پزشکی قانونی در برنامه ششم توسعه توجه به پیشنهادهای ارائه شده جهت رفع نواقص موجود است.
قائم مقام پزشکی قانونی کشور در ادامه گفت: کارشناسی حوادث متعدد از جمله سقوط هواپیما، انفجارها و مسائل مربوط به تشخیص اجساد از جمله وظایف مهمی بوده که نیازمند وجود نیروهای متخصص است.
برزگر با بیان اینکه بیشتر ارباب رجوع های این سازمان را افراد آسیب دیده تشکیل می دهند، افزود: باید توقع و انتظارهای به جای این افراد را پاسخگو بود و انجام این مهم نیز وظیفه کارکنان اداری و فنی ما را مشکل ساز می کند.
این مسئول در پایان یادآور شد: پزشکی قانونی وظیفه سنگینی را در جامعه برعهده دارد چرا که در زمینه های مختلف جرم و اجرای حکم باید در کنار قضات باشد و با توجه به اینکه کشف جرم نیاز به بررسی های دقیق و استفاده از روش های نوین دارد، همکاری مسئولان را در این زمینه بیش از گذشته می طلبیم.
گفتنی است در پایان این مراسم ضمن قدردانی از خدمات دکتر مهرداد تائبی مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان قزوین، دکتر بهزاد ولی زاده به عنوان مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان معرفی شد.
دکتر ولی زاده پیش از این به عنوان مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار