قول ريیس کل دادگستری استان یزد :
ريیس کل دادگستری استان یزد از تأسیس مجتمع شوراهای حل اختلاف شهر یزد در آینده خبر داد.
کد خبر: ۲۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵ 25 April 2015
به گزارش تابناک یزد،"محمدرضا حبیبی" در حاشیه بازدید و بازرسی از شعبات شورای حل اختلاف شهر یزد گفت: به زودی مجتمع شوراهای حل اختلاف شهرستان یزد جهت تمرکز امور شوراهای حل اختلاف شهر یزد ساخته و به بهره‎‎برداری می‎‎رسد.

وی فلسفه تشکیل شوراهای حل اختلاف را برقراری صلح و سازش و اصلاح ذات البین عنوان  و اظهار كرد: چنانچه پرونده‏‏های رسیدگی شده در شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش بین طرفین شود، قطعا ورودی به دادگستری و اجرای احکام هم کاهش چشمگیری خواهد داشت.

این مقام قضایی ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد اعضای شوراهای حل اختلاف شهر یزد در برقراری صلح و سازش به ویژه در  پرونده های خانوادگی، خاطرنشان كرد: انتظار است كه تمام تلاش مجموعه شوراهای حل اختلاف ختم به حل اختلاف واقعی و منجر به یک آشتی ماندگار با رفع تمام کدورت‏‏ها در خانواده‎‎ها شود.

ريیس کل دادگستری استان، ارجاع دادخواست با خواسته مطالبه مهریه با مقدار نسبتاً بالای سکه، مقوم به پنج میلیون تومان به شورای حل اختلاف را خلاف مقررات دانست وتصریح كرد: این ارجاع تنها در صورتی که با هدف صلح و سازش باشد مناسب است و توافق صورت گرفته قابل تقدیر خواهد بود.

حبيبي همچنين در بازدید از دفتر اجرای احکام شورای حل اختلاف، ضمن شناخت مسایل و مشکلات موجود این واحد از نزدیک، بر تلاش مضاعف جهت کاهش آمار موجود تاکید كرد و گفت: مدیران مجموعه باید در ارجاع پرونده به شعب شورا و تخصیص شعباتی از دادگستری به رسیدگی به احکام اعتراض شورا و همچنین اجرای احکام و آمار هماهنگی کامل داشته باشند.

گفتني است؛ در این بازرسی، معاون قضایی در امور شوراهای حل اختلاف دادگستری استان نيز ريیس کل دادگستری را همراهی کرد و از شعبات یک، دو، شش، یازده، دوازده و پانزده شورای حل اختلاف شهر یزد بازدید و با حضور در جمع کارکنان و اعضای این شوراها و بررسی آمار و عملکرد سال گذشته این شعب به  سوالات اعضاء و کارکنان پاسخ داده شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار