عملیات پوشش آبیاری به شیوه های علمی و نوین در حدود 28 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اردبیل در حال اجرا می باشد و تجهیز آن به سامانه نوین در مراحل اجرایی است.
کد خبر: ۲۷۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 05 August 2016

به گزارش جمعه ایرنا، عدیل سروی در حاشیه بازدید استاندار اردبیل از مزارع شهرستان نمین گفت : تاکنون 32 هزار از اراضی استان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده و در نزدیک به 28 هزار هکتار نیز این عملیات در حال اجراست.
وی افزود : در حال حاضر اراضی استان به یکهزار و 500 کیلومترکانال انتقال آب با پوشش بتنی مجهز است که درجلوگیری از هدر رفت آب به نحو قابل ملاحظه ای موثر است.
او با اشاره به آب بر بودن کشت سیب زمینی در استان به اجرای شیوه آبیاری ' پیت ' اشاره کرد و بیان کرد: این روش آبیاری شبیه آبیاری قطره ای با استفاده از نوارهای پلاستیکی به منظور حداکثر استفاده و بهره وری اصولی از منابع آبی صورت می گیرد.
در این روش جلوی رشد علف های هرز گرفته شد و هزینه سمپاشی به نحو قابل ملاحظه ای کاهش می یابد و از هدر رفت آب و تخلیه سفره های آب زیرزمینی نیز جلوگیری می شود .
در روش آبیاری تیب نسبت به روش مرسوم و سنتی غرقابی یک سوم آب مصرف می شود و با همین آب کم 40 درصد نیز محصول برداشت شده در واحد سطح نسبت به روش غرقابی بیشتر است .


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار