سرپرست معاونت امدادونجات جمعیت هلال احمر استان همدان از نجات جان دو کوهنورد در ارتفاعات الوند خبر داد.
کد خبر: ۲۶۹۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶ 31 July 2016
سرپرست معاونت امدادونجات جمعیت هلال احمر استان همدان از نجات جان دو کوهنورد در ارتفاعات الوند خبر داد.

به گزارش مهر، حمید عرفی یگانه با بیان اینکه تیم امدادونجات کوهستان همه روزه در دشت «میشان» برای خدمت رسانی به حادثه دیدگان کوهستان آماده باش است، عنوان کرد: ظهر دیروز اعضای تیم امداد و نجات کوهستان مستقر در دشت میشان پس از دریافت گزارشی از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات مبنی بر رخداد حادثه ای برای کوهنوردی که عزم صعود به قله الوند را داشت، عازم این منطقه شدند.

وی در این خصوص گفت: اعضای تیم امداد و نجات کوهستان پس از دریافت گزارش از مرکز هماهنگی و کنترل عملیات و تجهیز شدن به اقلام امدادی، به سمت منطقه مورد نظر حرکت کردند.

سرپرست معاونت امدادونجات جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اینکه اعضای تیم امداد کوهستان پس از رسیدن به محل حادثه با خانم ۳۵ساله تهرانی مواجه شدند که برای فتح قله الوند عازم این منطقه شده بود، افزود: نجاتگران تیم امداد کوهستان پس از ارزیابی اولیه مصدوم که دچار افت فشار خون شده بود و انجام اقدامات اولیه وی را از طریق حمل بسکت به منطقه ای موسوم به «تخت نادر» رسانده و پس از درخواست بالگرد امدادی فرد مصدوم را تحویل امداد هوایی دادند.

وی با بیان اینکه این عملیات از ساعت ۱۴ به مدت ۴ساعت به طول انجامید، گفت:همچنین روزشنبه گزارشی مبنی برمصدومیت یک کوهنورد دیگر به مرکز کنترل وهماهنگی عملیات امدادونجات(EOC) اعلام شد که در آن مصدوم دچار هایپوترمی (گرمازدگی شدید) و افت فشارخون وتنفس شدید شده بود.

سرپرست معاونت امداد ونجات استان همدان گفت: گرمازدگی شدید نفردوم باعث بی هوشی وبی حالی وی شده بودکه نجاتگران با کمک دوستان و همنوردان مصدوم، او را نزدمصدوم اول انتقال دادند و وبعد از انجام اقدامات لازم و هماهنگی با تیم امدادهوایی، هردو مصدوم توسط بالگرد به بیمارستان بعثت همدان منتقل شدند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار