کتاب فسیلی رشد می کند مجموعه اشعار زهرا خباز زاده شامل 107 شعر آزاد و 34 هاشور است که توسط خود شاعر بعنوان ناشر مولف منتشر شده است
کد خبر: ۲۶۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱ 23 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ، کتاب فسیلی رشد می کند مجموعه اشعار زهرا خباز زاده شامل 107 شعر آزاد و 34 هاشور است که توسط خود شاعر بعنوان ناشر مولف منتشر شده است .

زهرا خباززاده متولد سال 1355 رشت و ساکن شهر ساحلی انزلی است ، او سرودن را با شعر کلاسیک آغاز کرد ولی در ادامه به شعر آزاد روی آورد ، وی سال 1384 لوح تقدیر اولین جشنواره فرهنگی هنری ایثار را از آن خود کرد و سال 89 نیز لوح تقدیر نخستین جشنواره خاطره نگاری دفاع مقدس را بدست آورد ، خباز زاده همچنین اسفند 1393 برگزیده اولین همایش سراسری شعر ایتام شد.

زهرا خباز زاده خالق این اثر از راهنمایی ها و تشویقهای استادش وندادیان برای چاپ این اثر قدردانی کرد . 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی در مراسم رونمایی از کتاب این بانوی شاعر گیلانی گفت : چاپ آثار ، شاعران و نویسندگان پل ارتباطی بین خالقان این آثار و مخاطبان و عامل نشر اندیشه های هنرمندان و ادیبان است .

فرهاد رحمان زاده اظهار کرد : گرچه در سالهای اخیر از کمیت آثار کاسته شد ولی معتقدم که همچنان شاهد آثار با کیفیت قابل توجهی در میان کتابهای منتشر شده هستیم .

وی پیشنهاد کرد : انجمن ها جلسات خود را به میان مردم ببرند و در اماکن عمومی مانند حافظیه مردم بتوانند با افکار و آثار هنرمندان شهرشان و دیگر نقاط آشنا شوند تا زمینه ارتقای هرچه بیشتر فرهنگ و هنر فراهم شود . 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی در خاتمه گفت : خوشبختانه شهرداری امسال ردیف بودجه فرهنگی خوبی در نظر گرفته که امیدواریم منجر به اتفاقات خوبی در عرصه فرهنگ و هنر این شهر شود.

اسماعیل حبیبی شاعر و منتقد ادبی در ادامه برنامه با بیان این که شعر حاصل تخیل و اندیشه است گفت : خباززاده مهارت این را داشته که گفتارش را بنویسد اما حیطه بیانگری در شعر بیشتر شده است. 

وی خاطرنشان کرد : شعر باید به حدی شما را در زبان پیش ببرد که ناچار به پذیرش ان باشید .

حبیبی افزود : شاعر در نگاه های جسورانه اش بسیاری ترکیبات شاعرانه را خلق کرده و نیاز است تا شعرش به تکامل وجودی برسد .

وی با اشاره به این که شعر محل امکان است افزود : به نظر می رسد در برخی اشعار شعر در ذهن شاعر مانده و سایه اش روی کاغذ نشسته است .

در ادامه برنامه ، فریده توکلی هنرمند شاعر ، بازیگر و مسئول انجمن شعر شیدای انزلی نیز گفت : هنر ارتباطی تنگاتنگ با نیروهای ناخودآگاه دارد و به این علت از آن لذت می بریم که عمیقا و اغلب به طرزی درنیافتنی آرامش ما را بر هم می زند و این از جمله عللی است که وقتی هنر خوب است برای ما هم خوب و وقتی بد باشد به حال ما هم بد خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد : شعر نیز شاخه ای از هنر و ادبیات است که در آن الفاظ حرف اصلی را می زنند ، یکی از انگیزه های عمیق برای خلق شعر یا هرگونه هنری ، تمایل به شکست دادن ساختارهای رایج جهان و ساختن شمایل مختلف از آن است.

استاد وندادیان نیز در ادامه برنامه گفت : این کتاب برای مخاطب هوشمندش که قطعا با شعر امروز آشناست یک شاعر پخته و با تجربه را معرفی می کند که روی اجتماعش متمرکز شده و مسائل اجتماعی را تفسیر می کند .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار