رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: جولان سگهای بدون صاحب در محیط شهر و روستاها پذیرفتنی نیست و لازم است که اقدامات اساسی در خصوص کنترل آنها به عمل آید.
کد خبر: ۲۶۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴ 26 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به قنل از ایرنا، مرتضی یعقوبی روز سه شنبه در جلسه کارگروه کنترل سگهای ولگرد که با حضور جمعی از مسئولان دستگاههای اجرایی در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، افزود: با توجه به ضرورت تامین آسایش، ایمنی و بهداشت شهروندان ساکن در این شهرستان، اقدام ضربتی و توام با رعایت مباحث بهداشتی و زیست محیطی برای جمع آوری سگهای بدون صاحب نیاز است.
یعقوبی اظهارکرد: کنترل بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان و جلوگیری از افزایش جمعیت سگ های بدون صاحب، کاهش میزان حیوان گزیدگی و کاهش هزینه های برنامه های کنترلی، تامین آسایش عمومی در شهر و ممانعت از آلودگی پارک ها و تفرجگاهها از جمله دلایل ضرورت اجرای دستور العمل کنترل جمعیت این سگها است.
وی ادامه داد: مهمترین راهکار برای مقابله با افزایش تعداد سگهای ولگرد وعوارض آن، مشارکت تمامی دستگاههای دولتی و NGO ها است.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک افزود: ارتقای سطح آگاهی های مردم و مقابله عملی با افزایش تعداد سگ های ولگرد در کنار جلب همکاری و مشارکت تمامی دستگاه ها و سازمان های دولتی در این بخش می تواند مهمترین راهکار در مقابل با پدیده سگهای ولگرد در سطح شهر مورد توجه قرار گیرد.
یعقوبی اضافه کرد: برای مقابله با رشد بی رویه سگ های ولگرد و کاهش آسیب های مختلف، باید برنامه ای جامع در سطح استان تدوین و بر اساس آن برای مقابله با این پدیده تلاش کرد.
در این نشست به منظور پیشگیری از گسترش بیماری های قابل انتقال به انسان از سگ های ولگرد و کاهش مزاحمت های آنان و همچنین حفظ سیمای شهری مطالبی از سوی مسئولان ارائه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار