مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: تا پایان سال 96، ثبت ملی 369 گلزار شهدای قزوین به اتمام می‌رسد.
کد خبر: ۲۶۵۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 24 July 2016
به گزارش تابناک از قزیون، غلامرضا حقایق‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: گلزارهای شهدا به دلیل مقام والای شهدا از اهمیت بسزایی برخوردار هستند به همین دلیل حفظ و نگهداری از آن‌ها در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین است.

وی با بیان اینکه گلزارهای شهدای استان قزوین یک بار ساماندهی شده‌اند، عنوان کرد: برخی از گلزارها به دلیل گذشت زمان، دچار تخریب شدند که بازسازی آن‌ها نیز در اولویت دیگر بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه بعد از ساماندهی گلزارهای شهدا مسئولیت نگهداری آنها بر عهده شهرداری‌ها و بخشداری‌ها است، گفت: اکنون 97 درصد از این گلزارها به مسئولین مربوطه تحویل داده شده که باید اقدامات لازم را در حفظ و نگهداری آنها انجام بدهند.

حقایق‌پور با بیان اینکه ثبت ملی گلزارهای شهدای استان قزوین منجر به حفظ و نگهداری گلزارها می‌شود، بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان تا پایان سال 96 تلاش می‌کند تا آن‌ها را در فهرست ملی ثبت کند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: اکنون مقدمات ثبت ملی 4 گلزار شهدا آبیک، الوند، آرشت و رزجرد انجام شده و مدارک لازم به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین برای انجام این کار ارسال شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار