مدیر نخستین کلینیک ترک اعتیاد اینترنتی از راه اندازی نخستین داروخانه دیجیتالی در حوزه داروهای ترکیبی از جنس مدیا یعنی صوت و تصویر تکست تا اخر سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۲۶۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 24 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری شبستان از قزوین، احمدرضا متین فر پیش از ظهر امروز (2 مرداد) در همایش شبکه های اجتماعی که در قالب طرح ولایت در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی چون زبان بدن حذف می شود سمت مقابل هر آنچه بخواهد تفسیر می کند.

 

وی ادامه داد: ویژگی تعامل در شبکه های اجتماعی مجازی بدون داشتن سواد در این حوزه، دعوا است بنابراین باید نهضتی به اسم نهضت سواد فضای مجازی رخ دهد.

 

مدیر نخستین کلینیک ترک اعتیاد اینترنتی اضافه کرد: با رویکرد آینده، استفاده از فضای مجازی هم ضرورت است و هم الزام و کمی عقلی است که جلوی این فضا سد زد و مقام معظم رهبری فرمودند اهمیت فضای مجازی به اندازه حفظ نظام و ارزش ها است و همچنین فرمودند اگر رهبر نبودم و یا فرصت داشتم به عنوان فرمانده فضای مجازی می آمدم و مشغول به کار می شدم.

 

وی عنوان کرد: به دلیل ویژگی این فضا که تعامل آزادانه و استقلال نسبی در آن وجود دارد خیال می کنیم در این فضا هر کاری می توانیم انجام دهیم؛ فضای مجازی عامل تغییر است و در هر تغییری فرصت و تهدید وجود دارد.

 

متین فر با اشاره به راه اندازی داروخانه دیجیتالی اعلام کرد: تا پایان سال جاری نخستین داروخانه دیجیتالی در حوزه داروهای ترکیبی از جنس مدیا یعنی صوت، تصویر و تکست را راه اندازی می کنیم زیرا بیماری ها و مخدرهایی مبتنی بر مدیا وارد کشور شده و آدم ها باید با داروهایی متناسب با این امر درمان شوندو  ما الان شاهد موسیقی های اعتیاد اور هستیم و مراجعاتی در این خصوص داریم.

 

وی تأکید کرد: دومین کار واقعیت مجاز است که می خواهیم بر این اساس افراد را درمان کنیم و از این روش برای بهسازی حافظه استفاده خواهیم کرد و سومین اقدام کار کردن روی نسل z است که از سال 2015 به بعد از مدرسه و دانشگاه فارغ التحصیل شدند و ان شااله برنامه هایی در رسانه ملی داشته و اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

مدیر نخستین کلینیک ترک اعتیاد اینترنتی با اشاره به لزوم استفاده از فرصت ها در فضای مجازی توضیح داد: یکی از موضوعات در فضای مجازی بازی های اینترنتی است و از بین چندین نوع بازی که وجود دارد بازی مربوط به خشونت بیشتر انجام می شود در حالی که می توانیم از بازی هایی استفاده کنیم که موجب تقویت حافظه شود.

 

وی اعلام کرد: بازی خشونت انجام می شود چراکه کسی به ما آموزش نداده است و آموزش سواد فضای مجازی در کشور ما موضوعیت  دارد و در این خصوص دیر شروع کردیم ولی می توانیم آن را جامه عمل بپوشانیم.

 

مدیر نخستین کلینیک ترک اعتیاد اینترنتی گفت: در بحث فضای مجازی طیفی این فضا را فرصت دیده و نسبت به این فضا نگاه خوش بینانه دارد، موضع برخی نیز منفعلانه است و برخی نیز بدبین هستند و اینترنت را فقط تهدید می دانند و عده ای نیز واقع بین هستند.

 

وی اظهار داشت: رویکرد ما در بحث فضای مجازی محدود و مشروط است و در برخورد با فضای مجازی باید واکسینه شویم تا از اتمسفر این فضا استفاده کنیم.

 

متین فر گفت: مشروط بودن ما در بحث فضای مجازی دین و محدودیت نیز مکان، زمان، موقعیت شناسی و قوانین است.

 

وی با طرح این سوال که چرا فضای مجازی مهم شده است، تصریح کرد: ورود به عصر اطلاعات، جنگ نرم، اشباع رسانه ای و گسترش دیده واقع بینانه نسبت به رسانه ها از جمله علل مهم شدن فضای مجازی است که در این بین آنچه برای ما مهم است جنگ نرم و فناورهای نوین است.

 

مدیر نخستین کلینیک ترک اعتیاد اینترنتی یادآور شد: باید توجه داشته باشیم که سواد فضای مجازی از اهمیت بسیاری برخوردار است به طوری که اگر شبکه های اجتماعی بومی راه اندازی شوند ولی سواد فضای مجازی نباشد باز هم دچار مشکل خواهیم شد.

 

وی با اشاره به استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان ابزار جنگ در دنیای امروز اعلام کرد: فضای مجازی قدرت تحمیل رفتار را دارد به این معنا که ظرفیت های فضای مجازی می تواند به عنوان جایگزین خلاهای فردی و اجتماعی شود.

 

متین فر اضافه کرد: تحریک عاطفه، شناخت و تولید رفتار سه فرایندی است که در حوزه رسانه استفاده شده و در برنامه ها و فیلم های مختلف این روش به کار برده می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: نکته دیگری که در شبکه های اجتماعی وجود دارد توجه به خلاها است و در واقع شبکه های اجتماعی با پر کردن به ظاهر این خلاها افراد را جذب می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار