در سال 94 در سطح 5 هزار و 25 هکتار اراضی کشاورزی استان گلستان سامانه نوین آبیاری اجرا و به میزان 20 متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی و بهره‌وری آب تا بیش از 6 برابر ارتقا یافت.
کد خبر: ۲۶۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 21 July 2016
مختار مهاجر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال 94 در سطح 5 هزار و 25 هکتار اراضی کشاورزی استان گلستان سامانه نوین آبیاری اجرا و به میزان 20 متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی و بهره‌وری آب تا بیش از 6 برابر ارتقا یافت.
وی با اشاره به این‌که با اجرای سیستم آبیاری نوین در مزارع صرفه‌جویی 70 تا 95 درصدی را خواهیم داشت، افزود: این میزان صرفه‌جویی تأثیر زیادی در حفظ و ذخیره‌سازی منابع آب‌های زیرزمینی در استان گلستان داشته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: با تخصیص اعتبار مناسب در سال جاری و تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری در سطح 12 هزار و 500 هکتار این روند ادامه یافته است.
وی اظهار کرد: با ادامه این روند می‌توان انتظار داشت که افزایش بیش از 6 برابری بهره‌وری مصرف آب حفظ شده و صرفه‌جویی آب در بخش کشاورزی تا بیش از 65 میلیون متر مکعب تحقق یابد.
مهاجر اظهار داشت: با توجه به اهمیت حفظ کیفیت خاک و صرفه‌جویی در مصرف آب به عنوان منابع اکولوژی مهم، باید مسأله تجهیز سیستم آبیاری نوین در همه‌ی نقاط استان مورد توجه قرار گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان افزود: در این صورت درصد صرفه‌جویی آب بین 70 تا 95 درصد با اجرای سیستم‌های آبیاری در اراضی کشاورزی و باغی استان گلستان را فراهم می‌کند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: آبیاری نوین ، گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار