تابناک: روز گذشته هلال احمر کشور طی اطلاعیه‌ای وضعیت جوی استانهای غربی و مرکزی کشور را در روز چهارشنبه غبارآلود و با وزش گردوغبار اعلام کرد.
کد خبر: ۲۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲ 22 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، وضعیت جوی کشور در بیشتر استان های کشور چند هفته ای است که با هوای غبار و گردی همراه است.

استان های غربی، جنوبی و مرکزی کشور در این مدت همواره در دایره هشدار و خطر ریزگردها و غبار قرار داشتند و شاید تنها کاری که از دست مسئولان برای این وضعیت برآمد هشدار و ابراز نگرانی در این زمینه بود.

البته در برخی استان های کشور مانند اصفهان، برنامه های بلندمدت برای کاهش خطرات ریزگردها تدوین شده است اما هنوز به مرحله اجرای کامل و حصول نتیجه نرسیده است و به همین دلیل اصفهان همچنان در کانون هشدارهای زیست محیطی قرار دارد.

روز گذشته هلال احمر کشور طی اطلاعیه ای وضعیت جوی استان های غربی و مرکزی کشور را در روز چهارشنبه غبارآلود و با وزش گرد و غبار اعلام کرد.

سازمان امداد و نجات هشدار به استان‌های غربی کشور در روز سه شنبه و استان های مرکزی و غربی در چهارشنبه را اعلام کرد و ضمن درخواست رعایت موارد ایمنی، عدم تردد بیماران قلبی و ریوی خارج از منزل را خواستار شد.

همچنین اداره هواشناسی استان اصفهان نیز وضعیت جوی روز چهارشنبه در اصفهان را با غبار و گرد پیش بینی نموده است.

بنابر اعلام این اداره کل؛ با ورود تدریجی توده گرد و غبار از سمت عربستان و عراق به کشور، از روز چهارشنبه تا آخر هفته برای استان اصفهان، گرد و غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا انتظار می رود.

این وضعیت بویژه در مناطق غربی، مرکز و به تدریج شرق استان پیش بینی می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار