برداشت گندم در روستای چپانلو خراسان شمالی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: امسال مرکز خرید تضمینی جو در شهرستان آبیک وجود نداشته و همین امر سبب بروز مشکلاتی جدی برای کشاورزان شده است.
کد خبر: ۲۶۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ 17 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، بیژن لطفی صبح امروز در جلسه بررسی وضعیت کشت محصولات کشاورزی اظهار داشت: امسال بیش از 4 هزار و 470 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان آبیک زیر کشت جو رفته است.

وی بیان کرد: شهرستان آبیک در زمینه تولید انواع محصولات کشاورزی از ظرفیت مطلوبی برخوردار بوده که از این پتانسیل باید در راستای رونق اقتصادی و توسعه صادرات استفاده بهینه صورت بگیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک عنوان کرد: شهرستان آبیک در تولید محصولات دامی از جمله مرغ و تخم‌مرغ ظرفبت خوبی داشته و مرغداری‌های سنتی و صنعتی بسیاری در این شهرستان وجود دارد.

لطفی با بیان این مطلب که بیش از 18 هزار تن جو در آبیک تولید شده است خاطرنشان کرد: امسال از سطح 4470 هکتاری زیر کشت جو بیش از 18 هزار و 400 تن جو برداشت می‌شود.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار طرح خرید تضمینی جو از طریق سازمان بورس انجام شده و به همین سبب مرکز خرید جو در شهرستان آبیک وجود نداشته و همین امر مسائل و مشکلات بسیاری برای کشاورزان به وجود آورده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: با توجه به کم‌آبی‌های اخیر در زمینه توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در مزارع و باغات باید در دستور کار جدی قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار