کد خبر: ۲۵۶۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷ 07 July 2016
تابناک / معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از ورود 222 هزار و 839 خودرو از 15 تیرماه جاری تاکنون به این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حجت شعبان‌پور ظهر امروز در جریان بازدید از محور آزادراه رشت ـ قزوین با اشاره به اینکه از وضعیت ورود گردشگران در تعطیلات سه روزه عید فطر به گیلان اطلاع کامل داشتیم، اظهار کرد: قبل از عید فطر سه جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های گیلان، شورای هماهنگی ترافیک استان و ستاد تسهیلات سفر گیلان برگزار شده است.

وی به لغو مرخصی تمام شهرداران، فرمانداران و بخشداران مبادی ورودی گیلان اشاره کرد و افزود: هماهنگی لازم با پلیس راه، پلیس راهور، امدادونجات، اورژانس، راه و شهرسازی انجام شده و در آماده‌باش کامل هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه ورود انبوه گردشگران از سه‌شنبه 15 تیرماه جاری به استان آغاز شده است، تصریح کرد: 15 تیرماه جاری تعداد 82 هزار و 486 خودرو وارد گیلان شده و 41 هزار و 674 خودرو از استان خارج شده است.

شعبان‌پور از ورود 113 هزار و 260 خودرو به گیلان در 16 تیرماه جاری خبر داد و بیان کرد: روز گذشته 55 هزار و 41 خودرو از استان خارج شده است.

وی، خودروهای ورودی به گیلان تا ساعت 12 روز جاری را 27 هزار و 93 خودرو اعلام کرد و گفت: از 15 تا 17 تیرماه جاری در مجموع 222 هزار و 839 خودرو وارد استان شده و 115 هزار و 475 خودرو از گیلان خارج شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، اوج ورود گردشگران را پس از نماز عید فطر به استان دانست و خاطرنشان کرد: خودروها از دو لاین آزادراه قزوین ـ رشت به تونل منجیل می‌رسند و این محل به عنوان گلوگاه است.

شعبان‌پور به استفاده از تمام توان دستگاه‌ها در برطرف کردن ترافیک در محور آزادراه قزوین ـ رشت اشاره کرد و یادآور شد: تنها راه برون‌رفت از بحران مذکور تأمین اعتبارات برای اتمام 11 کیلومتر باقی‌مانده آزادراه رشت ـ قزوین است.

وی با بیان اینکه آزادراه رشت ـ قزوین گنجایش حجم انبوه خودروها را ندارد، اظهار کرد: مسؤولان استانی به وظیفه و رسالت خود عمل کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان اضافه کرد: از ساعت 12 روز جمعه هفته جاری پیش‌بینی می‌کنیم ترافیک سنگینی در مسیر آزادراه رشت ـ قزوین داشته باشیم و از گردشگران می‌خواهیم روز جمعه را برای خروج از استان انتخاب نکنند.

شعبان‌پور با اشاره به وجود ضعف‌هایی برای ورود گردشگران در روزهای 15 و 16 تیرماه جاری به گیلان، بیان کرد: هماهنگی لازم برای برطرف کردن ضعف‌های مذکور با پلیس راه استان انجام شده تا گردشگران به‌ سهولت بتوانند از گیلان خارج شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار