علی اصغر احمدی دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران:
هلال احمر بر اساس اهداف و ماموریتی که در قانون و اساسنامه آمده تشکیل یافته که برای ارتقا عملکرد بایستی یک بازنگری داشته باشیم.
کد خبر: ۲۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶ 20 April 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز ،علی اصغر احمدی دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با حضور درجمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی با مدیران و روسا جمعیت هلال احمر استان دیدار وگفتگو کردند.

وی عنوان کرد:بایستی با بازنگری ماموریتها و آموزش همگانی بسمت کاهش خطر پذیری پیش برویم.

لزوم بازنگری در ماموریتهای هلال احمر

دبیر کل جمعیت هلال احمرابتدا  به فلسفه تشکیل هلال احمر اشاره کردو گفت : هلال احمر بر اساس اهداف و ماموریتی که در قانون و اساسنامه آمده تشکیل یافته که برای ارتقا  عملکرد بایستی یک بازنگری داشته  باشیم.

دبیر کل به 3 کار در حوزه کلان جمعیت اشاره کرد و افزود:در بخش امداد ونجات که می توان گفت شیرازه و شاکله اصلی جمعیت بر آن استوار شده است  اهداف بزرگی مانند کرامت انسانها و کمک به هنموع  دنبال می شود که نمونه بارز و ادبی آن شعر معروف " بنی آدم اعضای یکدیگرند" است.

وی تصریح کرد:بر اساس گفته بزرگان حرمت انسانها از حرمت کعبه هم بالاتر است بنابراین از نجات جان یک انسان به  نجات جان  انسانها تعبیر شده است که البته عکس این هم صادق است وبه انحراف کشیدن یک نفر همانا به انحراف کشیدن جامعه است.

وی با اشاره به وظایف خطیر نجات جان انسانها در  جمعیت هلال احمرادامه داد: نجات جان انسانها برای هلال احمر بسیار مهم بوده ودر انجام این وظیفه مهم فارغ از نژاد وملیت عمل می کند

مهندس احمدی خاطر نشان کرد:استفاده از کمکهای مردمی و کمکهای دولتی برای هلال احمر مهم است ولی در قانون استقلال و جایگاه حقوقی هلال احمر تعریف شده است.

عدم غفلت از ماموریت اصلی هلال احمر

دبیر کل هلال احمر با متذکر شدن وظیفه اصلی هلال احمر  حرکت بسمت اقتصادی  شدن را از آ سیبهای موجود عنوان کردند  و عدم غفلت از وظیفه اصلی  یعنی امداد ونجات را یاد آورشدند.

تعریف استانداردهای لازم و اقدام بر اساس نیاز

وی ادامه داد: در ماموریتهای هلال احمر باید استانداردهای لازم تعریف  وهلال احمر فارغ از تقسیمات کشوری  بر اساس نیاز اقدام به ایجاد تشکیلات نماید .

حرکت بسمت کاهش خطر پذیری در هلال احمر

مهندس علی اصغر احمدی  عنوان کرد: مهمترین وظیفه ما در حوزه امداد ونجات کاهش هزینه های امداد ونجات است که در این خصوص بایستی بسمت کاهش خطر پذیری حرکت کنیم.و بایستی در جانمایی طرحها ضوابط امداد ونجات رعایت  و در امر نظارت بر ساخت و سازها  این موارد مد نظر قرار گیرد.

دبیر کل هلال احمر در ادامه  خاطر نشان کرد: در هلال احمر نیروهای ستادی  بیشتر از نیروهای صف و عملیاتی است که ضروری است مورد بازنگری قرار گیرد.

لزوم داشتن برنامه مدون در ماموریتها و اهتمام به امر آموزش همگانی

مهندس احمدی لزوم حفظ آمادگی ، داشتن برنامه و آموزش نظامند را عامل موفقیت دانسته افزودند: ما در هلال احمربر اساس  برنامه ،بودجه خواهیم دادوما برای رسیدن از وضعیت موجود به نقطه مطلوب از نظام" برنامه" بهره مند خواهیم شد و آموزشهای همگانی را در اولویت برنامه های کاری خود بر اساس وظایف ذاتی هلال احمر قرار خواهیم داد.وی تصریح کردند : بایستی تمامی طرحهای اجرایی هدف و خروجی قابل قبولی  داشته باشد

دبیر کل جمعیت هلال احمر فعالیتهای انجام گرفته در جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی راخوشحا ل کننده ومطلوب دانسته ،با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از مقام ابوالشهید حضرت حجت الاسلام والمسلمین محمد علی احمدیان  مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی  تجلیل نمودند.

هدف از سفر به آذربایجان شرقی تعامل با استانداری و دیرار با هلال احمری ها

 وی در مصاحبه با خبرنگار شبکه سهند و باشگاه خبر نگاران جوان  هدف از سفر خود به استان آذربایجان شرقی را دیدار با استاندار آذربایجان شرقی  و تعامل با استانداری در خصوص سفر ریاست محترم جمهوری و دیدار با امدادگران و مدیران جمعیت هلال احمر استان عنوان کرد.

جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در حوزه امداد ونجات و درمان جز برترینها

 حمیدرضا دهقان مدیر کل هماهنگی مجامع و امور استانها  هم  گفت: جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی در حوزه امداد ونجات و درمان از استانهای برتر کشور بوده و در اکثر ماموریتهای داخلی و خارجی هلال احمر حضور موثری داشته است .

وی ادامه داد : جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی کمترین نیروی ورودی از سایر دستگاهها داشته و از نیروی انسانی داخلی در مسئولیت ها استفاده کرده و هم افزایی خوبی با دستگاههای اجرایی بویژه استانداری و شورای اجرایی دارند.

گفتنی است در آغاز این مراسم  عزیز نوری مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی  گزارشی از وضعیت موجود جمعیت هلال احمر استان و عملکرد جمعیت هلال احمر در سال گذشته به سمع و نظر دبیر کل رساندند.

دبیرکل  جمعیت هلال احمر و هیئت همراه در پایان از بخشهای مختلف امداد ونجات و مرکز هماهنگی و کنترل عملیاتهای امدادی  استان بازدید نمودند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :