امام جمعه زاهدان:
 آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: استکبار و برخی دول اسلامی در پنج سال اخیر با راه اندازی جنگ در برخی کشورهای اسلامی از جمله سوریه و عراق به دنبال انحراف افکار عمومی از مساله اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین هستند که در این زمینه ضروری است مسلمانان با هوشیاری مردم ستم کشیده فلسطینی را تا رسیدن به آزادی کامل حمایت کنند.
کد خبر: ۲۵۴۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸ 01 July 2016
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: تنها راه پیروزی فلسطین وحدت جهان اسلام، بیداری مردمی و خروش آنان علیه ظلم و ستم صهیونیست ها است.
عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: به فراموشی سپردن موج بیداری اسلامی، درگیر کردن مسلمانان با یکدیگر، راه اندازی گروه های تکفیری از جمله داعش به منظور ارائه چهره خشن از اسلام و تخریب زیرساخت های مقاومت و تضعیف خطوط جبهه های مقاومت نظیر حماس و غیره در کنار ایجاد دیوار امنیتی برای رژیم غاصب صهیونیسم از جمله مهمترین اهداف شوم استکبار در منطقه است.
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها نفوذ این سناریو را تذکر دادند گفت: تغییر اولویت اصلی منطقه و جهان اسلام از فلسطین مهمترین هدف استکبار و صهیونیست و رژیم آل سعود از راه اندازی جنگ های مختلف در منطقه است به طوری که در این مسیر با راه اندازی داعش و گروه های تکفیری و آموزش آنان به وحشیانه ترین شکنجه های رژیم غاصب صهیونیستی به دنبال محقق کردن اهداف شوم خود هستند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متاسفانه مشاهده می شود در سایه برخی جنگ های نا برابر در کشورهای اسلامی به وسیله استکبار و آل سعود نظیر عراق، سوریه، یمن و غیره رژیم غاصب صهیونیسم نیز اقدامات جنایتکارانه خود را در فلسطین افزایش داده است اما رسانه های دست نشانده استکبار و صهیونیست چیزی از این جنایات بازتاب نمی دهند.
آیت الله سلیمانی با انتقاد از سازمان ملل گفت: این سازمان به اصطلاح مدافع حقوق بشر به دلیل تحت فشار قرار گرفتن از سوی عربستان، این کشور جنایت کار را از لیست سیاه ناقضان حقوق بشری خارج می کند بر این اساس از این سازمان نباید توقع داشت که حقوق مردم مظلوم دنیا به ویژه مردم فلسطین را احیا کند.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: این تصمیم در حالی صورت گرفت که افزون بر 9 هزار یمنی در کمتر از 15ماه در کشور یمن به شهادت رسیدند و بیش از 500 مسجد، سه هزار و 750 مدرسه، 36 دانشگاه، 229 مرکز بهداشتی درمانی و بیمارستان، 16 موسسه مطبوعاتی،922 موسسه دولتی، 514 فروشگاه مواد غذایی، 413 مرکز تجاری، 226 پمپ بنزین، 167 کارخانه، 115 مرغداری، 51 مرکز باستان شناسی، 31 استادیوم ورزشی و 10 فرودگاه و دهها مرکز دیگر این کشور از سوی رژیم آل سعود نابود شد.
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی کشورهای مرتجع نظیر عربستان با شعار دهندگان مرگ بر آمریکا به بدترین شکل ممکن برخورد می کنند به طوری که در مراسم حج 400 نفر از مسلمانان را به شهادت رساندند افزود: هم اینک وظیفه خود می دانیم در کنار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل مرگ بر آل سعود را نیز سر دهیم.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ماجرای مراودات امروز برخی کشورها نظیر ترکیه و عربستان با اسرائیل غاصب چیزی جز زبونی، بیچارگی و درماندگی این کشورها نیست.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان خاطر نشان کرد: از نگاه بینانگذار جمهوری اسلامی روز قدس روز بسیج عمومی جهان اسلام برای مبارزه با جهانخواران و ایجاد حزب جهانی مستضعفین است بر این اساس ضروری است فلسطین همواره اولویت نخست جهان اسلام قرار داشته باشد.
امام جمعه زاهدان با قدردانی از حضور با شکوه مردم سیستان و بلوچستان در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: مردم شیعه وسنی این استان حتی افراد مسن و کودکان به همراه والدین خود امسال نیز همچون سالهای گذشته با وحدت مثال زدنی در راهپیمایی روز جهانی قدس حضوری بیادماندنی از خود به نمایش گذاشتند.
آیت الله سلیمانی همچنین از تمامی دستگاه های امنیتی و انتظامی سیستان و بلوچستان در ایجاد امنیت کامل شب های قدر و مناسبت های دیگر این ایام در استان قدردانی کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سلیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
جالبتر از همه اینکه مردم فهیم و روزه دار ایران اسلامی در گرمای بالای پنجاه درجه همه در حماسه روز قدس شرکت می کنند اما ... خود قدس نشینان و لبنان نشینان دیروز در راهپیمایی شرکت نکردن و راهپیمایی را به بهانه واهی لغو کردن این درد ها رو ملت ایران به کدام مسئول کشور بگو یند...
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
احسن سخن از زبان ما می گوئی....
سرکیسیان
|
Canada
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
کاش با اولویت کشتار مسلمین توسط یکدیگر متوقف می شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار