نشست صمیمانه اصحاب رسانه و مسئولین روابط عمومی استان قزوین در حالی برگزار شد که بخش اعظمی از جلسه به سخنرانی یک طرفه مسئولین استان تعلق گرفت.
کد خبر: ۲۳۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 31 May 2016
به گزارش تابناک از قزوین، نشست صمیمی اصحاب رسانه و مسئولین روابط عمومی استان قزوین صبح امروز با حضور جمعی از اصحاب رسانه، معاونین استاندار، مسئولین روابط عمومی استان قزوین و همچنین استاندار قزوین برگزار شد.
نگاه اولیه ای که از این جلسه به چشم میخورد برگزاری یک نشست دو طرفه برای تبادل نظر بین اصحاب رسانه و مسئولین بود اما شروع و همچنین روند جلسه تمام خبرنگاران و حتی مسئولین روابط عمومی استان را نیز نا امید کرد.
بدون شک برگزاری این نشست صمیمانه فرصت مغتنمی بود تا جامعه خبری و همچنین روابط عمومی با طرح مشکلات اصلی خود در برابر استاندار زمینه و بستر را برای نزدیک تر شدن به یکدیگر و زدودن فاصله ها فراهم کنند .
حجم بالای سخنرانی و مدت زمان سخنرانی هرکدام از سخنرانان فرصت را برای طرح مشکلات از سوی مسئولین روابط عمومی و خبرنگاران کم کرد و شاید بهتر است اینگونه مطرح کنیم که مجالی برای دغدغه ها از سوی این دو قشر به صورت مکفی باقی نماند.
جامعه امروز بر مبنای دو اصل شهروند و حق مداری در حرکت است
سخنران ابتدایی این مراسم، علیرضایی مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین بود.  وی در این سخنرانی با طرح اینکه جامعه در گذشته بر مبنای تکلیف بود ، بیان کرد: جامعه امروز بر مبنای دو اصل شهروند و حق مداری در حرکت است.
علیرضایی همچنین با اشاره به تشکیل شورای روابط عمومی در استان قزوین ادامه داد: بیش از 130 مسئول روابط عمومی در استان قزوین داریم و این شورا با حضور حدود 30 مسئول روابط عمومی کار خود را آغاز کرده است.
وی همجنین در سخنان خود از پیگیری برخی حقوق و دغدغه های خبرنگاران توسط مجموعه استانداری نیز خبر داد و گفت: پیگیری موضوع مسکن خبرنگاران  یکی از اصلی ترین اقداماتی است که در حال انجام است.
سخنرانی 10 دقیقه ای علیرضایی یکی از کمترین زمان ها برای سخنرانی بود . پس از وی با دعوت مجری که خود نیز گویا یک سخنران بود، رحیمی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در پشت تریبون قرار گرفت.
رحیمی در سخنان 30 دقیقه ای خود با اشاره به لزوم دقت به رسانه، عصر امروز را عصر رسانه دانسته و عنوان کرد: رسانه مرزهای جهان امروز را از بین برده و دیگر چیزی به نام مرز در فضای مجازی وجود ندارد.
جایگاه روابط عمومی ها را تحکیم ببخشیبم
وی با بیان اینکه برخی از مدیران جایگاه روابط عمومی ها را خوب محاسبه نمیکنند، بیان کرد: وظیفه ما مسئولین است که جایگاه روابط عمومی ها را تحکیم ببخشیبم.
معاون استاندار تأکید کرد: روابط عمومی ها اخبار را صادقانه منعکس کنند و اخبار دولت تدبیر و امید را به خوبی منعکس کنند .و در همین جا نیز هست که نقش روابط عمومی ها مشخص می شود.
وی افزود: بخش زیادی از دستاوردهای دولت به خوبی منعکس داده نشده است و همین امید و نشاط و شادابی که امروز در جامعه بوجود آمده است جای شکرگذاری دارد.
پس از رحیمی، کشفی رئیس تیم مشاوران استاندار نیز به عنوان سخنران دعوت شد.وی نیز در سخنرانی 20 دقیقه ای خود به تشریح اهمیت رسانه و روابط عمومی پرداخت.
این مسئول نیز با بیان اینکه بیان توانمندی های استان قزوین وظیفه همگان است، گفت: باید این سوال را بپرسیم که چقدر توانستیم ظرفیت های استان را به خوبی معرفی کنیم.
کشفی ادامه داد: وظیفه کسانی که تریبون دارند تبیین مسائل است و یکی از اصلی ترین ارکان این تبیین رسانه‌ها محسوب می‌شوند.
خبرنگاران از غر زدن بپرهیزند و مشکلات مالی خود را تکرار نکنند
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خبرنگاران از غر زدن بپرهیزند و مشکلات مالی خود را تکرار نکنند، اظهار کرد: ارزش معنوی شما و کار شما خیلی زیاد است و واقعا نکند که انسان با بعضی ناشکری ها عظمت فرصت و نعمتی را که در اختیار دارد ضایع کند.
مشاور استاندار ادامه داد: ممکن است هر تشکیلاتی، مشکلاتی را داشته باشد اما باید شیوه صحیح برخورد مشکلات را یاد بگیریم و پیگیری کنیم.
وی با طرح این پرسش که آیا اولویتی برای پرداختن به مسائل داریم؟ افزود: به نظر می رسیدخبرنگاران باید در استان اولویتی را داشته باشند؛ اولویت ما در استان اسناد بالادستی و سند چشم انداز توسعه استان است.
همتی نیز در بین سخنرانی مشاور خود وارد جلسه شد.
روند جلسه به نحوی بود که سخنرانی 60 دقیقه ای سه سخنران و عدم وجود حتی آب در سالن برای پذیرایی از خبرنگاران و انجام یک جلسه یک طرفه از سوی مسئولین طاقت همه حاضرین را به سر برده بود.
بخش اعظمی از اعضای جلسه یا از سالن خارج شده و یا مشغول به گفتگو و کارهای حاشیه ای شده بودند. عکس و فیلم گرفتن از فضای جلسه نیز به یکی از سرگرمی های اعضای حاضر تبدیل شده بود
بعد از کشفی ، مجری از استاندار، رحیمی، علیرضایی ، کشفی و با تأخیر از موسوی رئیس خانه مطبوعات خواست تا با حضور در جایگاه شنونده صحبت دو نفر از اعضای روابط عمومی و همچنین دو نفر از اصحاب رسانه باشند.
رجبی ، روابط عمومی فرمانداری البرز و خدایاری روابط عمومی آموزش و پرورش استان به نمایندگی از مسئولین روابط عمومی و خدابخش و عبدالعظیم موسوی نیز به نمایندگی از اصحاب رسانه به بیان گوشه ای خواسته های قشر خود پرداختند.
موسوی در سخنان کوتاه خود با بیان اینکه نباید تمام توقعات را از رسانه داشت، بیان کرد: ارائه به موقع اخبار و پاسخگویی مناسب به رسانه نیز یکی از وظایف مسئولین است که در خیلی از مواقع نادیده گرفته می شود.
همتی، استاندار نیز به عنوان سخنران پایانی این جلسه با بیان اینکه روابط عمومی ها امین مدیران هستند، بیان کرد: بهترین، امین‌ترین و خوش سلیقه ترین افراد باید در این پست قرار بگیرند.
وی با استقبال از فرآیند نقد پذیری، نقد منصفانه را نقد به همراه راهکار دانست و خاطرنشان کرد: باید فرهنگ نقد منصفانه را در جامعه نهادینه کنیم.
در پایان این جلسه از شکیب‌‍زاده مسئول روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید، جباری سرپرست خبرگزاری مهر و دقیقی مسئول سابق روابط عمومی استانداری قزوین تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار