کد خبر: ۲۰۳۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 30 March 2016
موزه اسباب بازی های ملل از پرطرفدار ترین غرفه های جشنواره بازی و اسباب بازی امسال است
به گزارش تابناک از قزوین،از شلوغی و هیجان مردم برای بازدید از جشنواره که بگذری از تجمع جلوی در تا حیاط ها و سالن های متعدد و زیبای سعدالسطنته تا موزه اسباب بازی های ملل راه زیادی نیست جایی که جدای از شلوغی و هیجان بیرون مردم با اشتیاق فراوان و با لذتی وصف نشدنی به تماشای اسباب بازی های سایر ملت های دنیا می پردازند.

از اسباب بازی های گواتمالا تا هند و عروسک های قبایل مختلف آفریقایی در این موزه وجود دارد تا عروسک های شمال کشورمان و اسباب بازیهای بومی قزوین، مجموعه ای بی نظیر از همه آن چه که برای آشنایی با اسباب بازی های مردم دنیا به آن نیاز است این جا جمع آوری شده است.

اسباب بازی هایی که هر کدام در عین سادگی و دست ساز بودن از رویاها و اعتقادات مردم مختلف دنیا سخن می گویند از لباس و پوشش محلی این مردم گرفته تا نحوه کار رو زندگی که همه را می توان در این اسباب بازی ها مشاهده کرد. و از همه بهتر استقبال بی نظیر مردم است که برای آموختن این جا آمده اند.

و پدرها و مادرهایی که با دقت تمام شناسنامه اسباب بازی ها را برای کودکان خود می خوانند.

علی کبیری از افرادی است که در این موزه حضوردارد اومیگوید: من در این دوره از جشنواره بازی و اسباب بازی نکات بسیاری رادیم که شایسته است از مسئولین در این خصوص تشکر کنم، اولین نکته این که این جا با فراهم آوردن محیطی شاد زمینه ای فراهم شده است تا خانواده ها با حداقل هزینه تفریحی عالی برای خود و کودکانشان داشته باشند و هم چنین با فراهم کردن آموزش های حین بازی بسیاری از موارد به کودکان و والدین آموزش داده می شود که جای خرسندی دارد.
موزه اسباب بازی های ملل از پرطرفدار ترین غرفه های جشنواره بازی و اسباب بازی امسال است

وی خاطرنشان کرد: موزه اسباب بازی های ملل برای من و همسرم بسیار جالب و این که هر کدام از این عروسک ها دست ساز بوده و با پوشش محلی خاصی طراحی شده بودند بسیار جذابیت داشت من سعی کردم با توضیح دادن بیشتر از روی شناسنامه اسباب بازی ها فرزندانم را با این ملت ها آشنا کنم.

زهرا سبحانی از کودکانی است که در این جشنواره با او آشنا شده ام او می گوید: برای من جالب است که بدانم کودکان دنیا با چه اسباب بازی هایی بازی میکنند و بسیار جالب بود که تقریبا همه ملت ها اسباب بازی های دست ساز و ساده ای دارند که در مجموع شباهت زیادی به هم دارد.

زهرا مسعودیان که مربی یکی از مهدهای کودک استان قزوین است تاکید کرد: برای من بسیار جالب بود که می توان با یک عروسک همه آداب و رسوم و ویژگی های یک ملت را برای کودکان به نمایش گذاشت و تا جایی که امکان داشت از این عروسک های عکاسی کردم تا در کلاس های خود به کودکان آموزش دهم و چقدر جای خرسندی است که همه این عروسک ها با شناسنامه ای کامل در معرض نمایش گذاشته شده اند تا مردم با آگاهی کامل بازدید کنند.

موزه اسباب بازی های ملل از پرطرفدار ترین غرفه های جشنواره بازی و اسباب بازی امسال است
حضور ۵۴ کشور در پنجمین جشنواره بازی و اسباب بازی قزوین

وزیری نژاد بیان کرد: ۵۴ کشور در پنجمین جشنواره بازی و اسباب بازی قزوین کودکان دیروز و امروز قزوین شرکت کرده اندکه این کشورها با عروسک های شناسنامه دار و متناسب با پوشش محلی کشورشان برنامه نیز اجرا می کنند.

وی افزود: انگلستان، ایتالیا، فنلاند، آلمان، استرالیا، یونان، مکزیک، اسپانیا، لهستان، آفریقا، ژاپن، آمریکای لاتین، تاجیکستان، هندوستان، چین، کره جنوبی، افغانستان، پاکستان از جمله کشورهایی هستند که عروسک هایشان در این جشنواره به نمایش درآمده است.
وزیری نژاد اظهارداشت: مجموعه نفیس جمع آوری شده در این جشنواره فضای خوبی را برای محققان در حوزه طراحی و تولید اسباب بازی  فراهم کرده است تا بتوانند ایده های خود را پیگیری کنند و همچنین این مجموعه می تواند برای خانواده ها و کودکان سرزمین ما جالب توجه باشد زیرا می توانیم فصل مشترک اسباب بازی ها را در کشور های همسایه مشاهده کنیم.

وی تصریح کرد: افتتاح موزه مجازی اسباب بازی های قدیمی در این جشنواره پیش بینی شده و با توجه به اینکه قزوین تنها استان دارای موزه حقیقی اسباب بازی با ۳۶۰ قطعه اسباب بازی است در این موزه مجازی سعی شده است تا اسباب بازی های قدیمی سایر نقاط کشور نیز به صورت مجازی در معرض دید علاقه مندان قرار گیرد.

معرفی بازی های بومی، محلی استان های غربی کشور معرفی

مديرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوين معرفی بازی های بومی و محلی استان‌های قزوين، ايلام، خوزستان، گيلان و لرستان را از دیگر برنامه های پنجمین جشنواره بازی و اسباب بازی برشمرد و گفت: هنرمندان این استان ها با اجرای بازی های بومی و محلی علاوه بر معرفی بازی های محلی استان خود، شادی و نشاط را به گردشگران و بازديدکنندگان هديه می دهند.

وی اضافه کرد: معرفی بازی های بومی، محلی يکی از محورهای اصلی جشنواره بين المللی بازی و اسباب بازی کودکان ديروز و امروز است و حضور استان ها علاوه بر معرفی بازی های بومی نقاط مختلف می تواند به جذابيت برنامه های جشنواره بيفزايد.
وزیری نژاد گفت: ۱۰۰ بازی بومی و محلی شهر قزوين در اين جشنواره برای شهروندان و گردشگران به نمايش درخواهد آمد و کودکان امروز با بازی های کودکان ديروز که بسياری از آنها به فراموشی سپرده شده آشنا خواهند شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار