کد خبر: ۱۶۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 18 January 2016


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز گفت: صدقاتی که از صندوق های صدقه جمع آوری می شود در این استان سهم 35 درصدی در رفع مشکلات نیازمندان دارند.

علی سالارکیا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: از مجموع کمک های مردمی پرداختی به کمیته امداد البرز ، صدقات سهمی 35 درصدی و پس از آن طرح اکرام و محسنین 36 درصد ، زکات 7 درصد و مابقی طرح ها نیز سهم 22 درصد را به خود اختصاص داده اند .

وی ادامه داد: در گذشته بیشتر کمکهای مردمی در بخش صدقات انجام می شد اما امروز با تغییر رویکرد این نهاد مقدس ، تنوع طرحهای فقرزدایی و درنظر گرفتن پایین بودن ضریب آسیبهای مترتب، در نقطه ای قرار گرفته ایم که میزان کمک ها

در طرح صدقات با طرح اکرام و محسنین برابری می کند .

سالارکیا گفت: با توجه به اینکه فرهنگ پرداخت صدقه در صندوق ویژه صدقات با نیت دفع بلا در بین مردم از جایگاه مشخصی برخوردار است ، ناگزیریم شکل امروزی جمع آوری صدقات را حفظ کنیم و از طرف دیگر موضوع پرداخت الکترونیکی صدقات و تشویق نیکوکاران به شرکت در طرحهای اکرام و محسنین ( حمایت از ایتام و فرزندان خانواده های نیازمند ) ، زکات واجب و مستحبی ، شفاء ( حمایت از بیماران نیازمند ) ، رضوان ( کمک به خانه دار شدن محرومان فاقد مسکن ) ، کوثر ( کمک

به تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند ) با جدیت پیگیری می شود .

وی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز بعنوان گسترده ترین شبکه حمایتی استان البرز با استفاده از منابع دولتی و کمکهای مردمی رسالت خطیر خدمت رسانی به محرومان را برعهده دارد .

سالارکیا خاطرنشان کرد: این اداره کل به منظور یاری رساندن به اقشار محروم جامعه و هدایت صحیح انگیزه

های خیر و انفاقات مردم نوعدوست استان ، اقدام به جذب مشارکتهای مردمی کرده و طرحهای متنوعی را در جهت فقرزدایی و فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در امور نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان با رویکرد اعتماد سازی به مرحله اجرا درآورده است .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز اظهار کرد: در بخش صدقات نیز با اتخاذ تدابیر لازم و با بهره گیری از ظرفیت های محیطی و اجتماعی ، مانند معابر ، منازل ، مساجد ، مدارس ، اصناف ،ادارات و سازمانها ، صدقات مردم عزیز جمع آوری می شود.

وی افزود: اگرچه آسیب های مترتب از قبیل سرقت فقط در بخش صنادیق معابر وجود دارد ، البته این مهم با ایمن سازی و حرکت به سمت پرداخت الکترونیکی صدقات در حال پیگیری است .

سالارکیا یادآورشد: اکنون صرفنظر از تسهیلات اشتغال و سایر وامها ، سهم کمکهای مردمی در پرداختهای بلاعوض این نهاد به محرومان حدود 30 درصد است و امیدواریم بتوانیم با مشارکت بیشتر مردم در طرحهای فقرزدایی بصورت عینی و با

نظارت فرد نیکوکار در بخشهای مسکن ، درمان ، جهیزیه ، تحصیل گامهای موثرتری برداریم .

کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز بیش از 40 هزار مددجو را زیر پوشش دارد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار