رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به برپایی نمایشگاه دوچرخه و موتورسیکلت های هیبریدی در مصلای تهران در هفته هوای پاک گفت: برگزاری مراسم دوچرخه سواری از پارک هنرمندان تا بوستان لاله، کاشت 10 هزار اصله نهال در مرکز دفن زباله آرادکوه و استقرار ایستگاه های آموزش محیط زیست در متروی تهران از دیگر برنامه ها در این هفته است.
کد خبر: ۱۶۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷ 18 January 2016
محمد مهدی گلمکانی با اشاره به هفته هوای پاک که از 29 دی ماه آغاز شده و تا 5 بهمن ماه ادامه دارد، گفت: با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، پلیس راهور، شرکت کنترل کیفیت هوا، اداره کل سلامت، سازمان مدیریت پسماند، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل، شرکت واحد اتوبوسرانی و ... برنامه های ویژه ای در هفته هوای پاک اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه روز 29 دی ماه روز بدون خودرو نامگذاری شده است، افزود: در این روز نمایشگاه دوچرخه و موتورسیکلت های هیبریدی در محل مصلای تهران آغاز به کار می کند و تا 2 بهمن نیز این نمایشگاه برپاست، همچنین آزمایشگاه مرجع در محل دانشگاه شریف در این روز افتتاح می شود.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به استقرار ایستگاه های آموزش محیط زیست در متروی تهران گفت: طرح تشدید معاینه فنی خودروهای دود زا در کل هفته هوای پاک نیز در دستور کار است که با همکاری پلیس راهور با جدیت اجرایی می شود.

وی به روز دوم هفته هوای پاک که به نام شهروندان و هوای پاک نامگذاری شده اشاره کرد و گفت: اجرای طرح کمپین نقش من در حفظ هوای پاک در 105 نقطه شهر،کاشت 10 هزاراصله نهال درمرکز دفن و پردازش آرادکوه،برگزاری مراسم دوچرخه سواری هزار نفری در منطقه 8 از جمله برنامه های پیش بینی شده برای روز دوم از هفته هوای پاک است.

گلمانی با بیان اینکه روز سوم روز صنایع پاک، انرژی های تجدید پذیر و هوای پاک و روز چهارم روز ورزش، سلامت همگانی و هوای پاک است که برنامه های مختلفی برای این ایام در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: مراسم دوچرخه سواری از بوستان هنرمندان تا پارک لاله برگزار می شود.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه میز سلامت و آمبولانس جهت تست اسپیرومتری شهروندان در محل پارک لاله مستقر خواهد شد، اظهار داشت: این در حالیست که روز پنجم از هفته هوای پاک روز مسئولان و هوای پاک است که مصاحبه با مسئولان انجام می شود و جشنواره روز بدون زباله هم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به روز ششم که روز خودروی پاک، معاینه فنی و هوای پاک است گفت: در این روز مرکز سیستم معاینه فنی یکپارچه، خطوط مجاز افتتاح می شود. همچنین مراسم افتتاح تاکسی های هیبریدی با مشارکت سازمان تاکسیرانی، ایرتویا و ستاد محیط زیست و توسعه پایدار از ساعت 7 تا 9 شب برگزار خواهد شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی ستاد محیط زیست شهرداری تهران، گلمکانی با اشاره به آخرین روز هفته هوای پاک روز رسانه ها و شبکه های اجتماعی و هوای پاک است، اظهار کرد: به همین منظور جشنواره سرودهای آسمان آبی، زمین پاک و جشنواره ملی عکس و پوستر هوای پاک با همکاری اداره حفاظت محیط زیست برگزار می شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار