با آغاز بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و همچنین مجلس شورای اسلامی گمانه‌زنی ها برای رد و یا تأیید صلاحیت کاندیداها در سطح استان افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۵۴۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴ 30 December 2015
به گزارش تابناک از قزوین در طی چند روز گذشته در سطح استان قزوین خبری در فضای مجازی مبنی بر رد صلاحیت یکی از داوطلبین کاندیداتوری در استان قزوین انعکاس یافت و همین امر سرآغازی بود تا برخی جریانات سیاسی حمله به رسانه‌های اصولگرا را آغاز کنند.

از سوی دیگر همزمان با همین خبر در سطح ملی نیز خبر رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی از مجلس خبرگان نیز بهانه بزرگتری شد تا برخی ها از همین ابتدا کار فتنه انگیزی در انتخابات را آغاز کنند.

فارغ از اینکه کار این جریانات تا چه حد قابل قبول و یا قابل نکوهش است به نظر می رسد در این روزهای حساس رسانه ها بیش از هر زمان دیگری باید مراقب آنچه که انعکاس میدهند باشند.

فضای مجازی که این روز ها بستر مناسبی برای انتشار هر خبر درست و یا نادرست شده است این اماکن را فراهم کرده که اخبار بدون هیچ کاور و اصلاحی به سرعت انعکاس یابد و همین امر مدیریت جریانات رسانه ای در امر انتخابات را سنگین تر میکند.

همچنین بیشتر این اخبار که از سوی منابع بدون نام ذکر می شود میتواند در بر صدای ضربات طبل توخالی عده ای در رابطه با تشکیک در انتخابات کمک کندو همین امر رسالت رسانه های متعهد را سنگین تر میکند تا در این شرایط به فتنه انگیزی این جریانات معلوم الحال دامن نزنند.

در شرایطی که فضای کشور آماده برگزاری انتخاباتی سالم است بدون شک رسالت رسانه در این بین بیش از هر زمان دیگر سخت تر است و همه باید مراقب باشند تا با انتشار برخی اخبار آب در آسیاب دشمن نریزند.

رسانه ملی بیش از هر زمان دیگری باید در انتشار اخبار و پوشش رسانه ای خود دقت داشته باشد تا امکان جریان سازی و یا حتی بازی سازی برخی‌ها را در این برهه حساس بگیرد.

از سوی دیگر این نکته نیز قابل بررسی است که جریانات سیاسی نیز از هر خبر غیرقابل استنادی برای جریان سازی و دست یابی به اهد اف خود استفاده نکنند بلکه به نظر می رسد در این شرایط پیچیده باید تدبیر را نیز توشه راه خود کنیم و عقلانیت را جایگزین استفاده ابزاری برای پیروزی در انتخابات کنیم.

بی شک هرجه به ایان انتخابات و تبلیغات نزدیک تر شویم فضای مجازی با ادامه این روند نه تنها به یک فرصت بلکه به یک تهدید تبدیل خواهد شد پس اگر این ابزار مهم با عقلانیت، صبر و حوصله همراه نباشد به دردسری بزرگ برای تمام جریانات سیاسی و در نهایت براری کشور تبدیل خواهد شد.

برچسب ها: رسانه انتخابات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار